Snacka om reaktioner! del 1 – Joe and The Juice

I den första delen av Berghs Studentbyrås miniserie ”Snacka om reaktioner!” behandlar expertpanelen Joe and the Juice, företaget som i våras kritiserades för en läckt internvideo. Frågan som experterna behandlar i premiäravsnittet är om videon hjälpt eller stjälpt varumärket.

Förra veckan kunde vi avslöja att som en del i årets slutevenemang, med tema ”Act/React”, släpper Berghs Studentbyrå en miniserie där experter inm kommunikation tar sig an olika kampanjer från året som gått som väckt mycket reaktioner. I det första avsnittet samtalar panelen om Joe & The Juice, juicemakaren som drabbades av en läckt internvideo som fick omfattande kritik. Frågan i avsnittet är om videon hjälpt eller stjälpt varumärket.

Middagskvartetten består av kommunikationsexperterna:
Hanna Hjalmarsson – Reklamforskare på Stockholms Universitet
Daniel Hallberg – Art Director på reklambyrån King
Sara Leffler Morge – VD på Friends Agenda
Bobo af Ekenstam – Grundare av Docere