Berghs slututställning 2012 - the final countdown

För Berghs studenter har det intensiva arbetet pågått i månader, de senaste veckorna dygnet runt. Nu är det äntligen klart. Nu återstår bara timmar till dörrarna öppnas till det vernissage som inleder helgens stora slututställning på temat Great Minds Don't Think Alike.

Om bara några timmar kommer de första besökarna. Sveavägen 34 har det senaste dygnet transformerats en hel del. Lektionssalar har förvandlats till utställningssalar, entrén myllrar av budskap, det sitter märkliga siffror på trappstegen och ett dunkelt ljus vilar i hela trapphuset. I utställningsrummen finns nu 18 montrar som var och en representerar de examensprojekt studenterna arbetat med i månader. I en fotostudio står ett träd. Över entrén sitter en vepa med slutuställningens stora budskap: Great Minds Don't Think Alike. Stämningen bland studenterna är en salig blandning av koncentration, fokus, nervositet, uppsluppenhet och spänd förväntan. Ikväll ska diplomstudenternas examensprojekten inom kommunikation och design visas upp för allmänheten. 

Årets tema handlar om samarbete, samverkan och engagemang och har presenterats av årets studentbyrå genom kampanjen “Great Minds Don’t Think Alike”. Tonvikten för kampanjen har legat på värdet av oliktänkande inom en arbetsgrupp och hur olika erfarenheter skapar starkare dynamik för att tänka nytt. Uppdragsgivare för årets examensprojekt har varit Lufthansa, Hufvudstaden, Hilding Anders, Diners Club, Adecco, Distriktstandvården, Löfbergs Lila, Microsoft, Monyx, Parks and Resorts, Svenska Spel, Stadsmissionen, Svenska Jägarförbundet, Stadsledningskontoret, Svenska Tidsskrifter, Zest Care, Universal Music och Pride.

Berghs slututställning 2012 är öppet för allmänheten lördag och söndag, den 26-27 maj, mellan klockan 12.00 och 16.00. Adressen är Sveavägen 34 i Stockholm. Varmt välkomna. Läs mer om slututställningen på www.berghsgradshow.com/

388

391

Entrén i förändring 

389

Fasaden har fått nya kläder 

390

Johan Malmborg: "Organisera. Sortera. Och ha koll!"

Möt Johan Malmborg. Han gick ut från Berghs produktionsledarutbildning våren 2013 och arbetar idag på F&B Factory. För Berghs.se berättar han om fem saker en produktionsledares vardag innehåller, om den största skillnaden mellan att vara produktionsledare i skolbänken och i verkligheten, samt om varför hans sämsta sida är densamma som hans bästa.

I huvudet på en nybliven produktionsledare

Kristina Robings Berghs-historia är inte lik någon annans. Från att i två år arbeta i Berghs reception, till att få upp ögonen för en utbildning hon ville läsa, till att ägna en hel termin åt att knåpa på arbetsprover, till att våga skicka in sin ansökan och till sist bli antagen, plugga, examineras, gå ut i arbetslivet och starta sitt nya jobb som produktionsledare.

5 snabba med Niclas Rahm (fd copystudent)

Niclas Rahm läste kvällskursen Copywriting på Berghs i våras. Vi slängde iväg fem snabba frågor till honom.

Öppet brev från Berghs studenter till Resumé, Beckmans och Åkestam Holst

Många blev blöta, några jagade kameraspons och somliga klippte film nästan hela helgen. Alla hade väldigt kul.

Berghs kommer till dig!

Vi har samlat de mest efterfrågade ämnena och utmaningarna i kommunikationsbranschen just nu till en heldag med Berghs i Göteborg, Linköping och Umeå!

Starta om på kvällen och få en extra inspirerande bonusdag

Det börjar dra ihop sig till kursstart för många av Berghs kvällskurser, i slutet av september kommer Sveavägen att sprudla av kreativitet från morgon till kväll. En av kurserna är Professional-kursen Marknadskommunikation med Berghsveteranen Carl Peyron. Vi passade på att ställa några frågor till honom.

Du som är nyfiken på att vidga vyerna och få ett försprång i en spännande värld

Petronella Turesson tar över Digital Kommunikation (kväll) i höst. Vi har pratat med henne inför kursstarten den 15 september.

Visa fler inlägg