Berghs slututställning 2012 - the final countdown

För Berghs studenter har det intensiva arbetet pågått i månader, de senaste veckorna dygnet runt. Nu är det äntligen klart. Nu återstår bara timmar till dörrarna öppnas till det vernissage som inleder helgens stora slututställning på temat Great Minds Don't Think Alike.

Om bara några timmar kommer de första besökarna. Sveavägen 34 har det senaste dygnet transformerats en hel del. Lektionssalar har förvandlats till utställningssalar, entrén myllrar av budskap, det sitter märkliga siffror på trappstegen och ett dunkelt ljus vilar i hela trapphuset. I utställningsrummen finns nu 18 montrar som var och en representerar de examensprojekt studenterna arbetat med i månader. I en fotostudio står ett träd. Över entrén sitter en vepa med slutuställningens stora budskap: Great Minds Don't Think Alike. Stämningen bland studenterna är en salig blandning av koncentration, fokus, nervositet, uppsluppenhet och spänd förväntan. Ikväll ska diplomstudenternas examensprojekten inom kommunikation och design visas upp för allmänheten. 

Årets tema handlar om samarbete, samverkan och engagemang och har presenterats av årets studentbyrå genom kampanjen “Great Minds Don’t Think Alike”. Tonvikten för kampanjen har legat på värdet av oliktänkande inom en arbetsgrupp och hur olika erfarenheter skapar starkare dynamik för att tänka nytt. Uppdragsgivare för årets examensprojekt har varit Lufthansa, Hufvudstaden, Hilding Anders, Diners Club, Adecco, Distriktstandvården, Löfbergs Lila, Microsoft, Monyx, Parks and Resorts, Svenska Spel, Stadsmissionen, Svenska Jägarförbundet, Stadsledningskontoret, Svenska Tidsskrifter, Zest Care, Universal Music och Pride.

Berghs slututställning 2012 är öppet för allmänheten lördag och söndag, den 26-27 maj, mellan klockan 12.00 och 16.00. Adressen är Sveavägen 34 i Stockholm. Varmt välkomna. Läs mer om slututställningen på www.berghsgradshow.com/

388

391

Entrén i förändring 

389

Fasaden har fått nya kläder 

390

Berghs and Miltton creates a Branding Bazaar

The Branding Bazaar is a unique possibility to share insight with our Nordic peers and to develop communication and marketing practices and knowledge in Finland. Without constantly updating our know-how and inventing new approaches, innovativeness remains conspicuous by its absence.

Att mäta digital ROI. På riktigt.

Vilket värde ger din digitala kommunikation i kronor och ören? För att få reda på det krävs naturligtvis mätning, men man behöver också kunna mäta på rätt sätt. Nils von Heijne från Pronto ger här sina bästa tips för att börja mäta ett företags digitala ROI.

De tre vanligaste misstagen företag begår i sociala medier

Cecilia Torelm Tornberg arbetar på advokatbyrån Marlaw, här ger hon exempel på de tre vanligaste misstag företag begår i sina sociala medie-kanaler.

Redo att skicka in din ansökan? Här kommer en checklista från våra Programansvariga.

Den 28 april är sista ansökningsdagen för dig som vill söka till våra heltidsprogram, men det är såklart inte den enda dagen du kan söka. Vi har löpande intervjuer under våren så checka av mot listan och sen är det bara att skicka in, och försöka ha lite is i magen.