Berghs slututställning 2012 - the final countdown

För Berghs studenter har det intensiva arbetet pågått i månader, de senaste veckorna dygnet runt. Nu är det äntligen klart. Nu återstår bara timmar till dörrarna öppnas till det vernissage som inleder helgens stora slututställning på temat Great Minds Don't Think Alike.

Om bara några timmar kommer de första besökarna. Sveavägen 34 har det senaste dygnet transformerats en hel del. Lektionssalar har förvandlats till utställningssalar, entrén myllrar av budskap, det sitter märkliga siffror på trappstegen och ett dunkelt ljus vilar i hela trapphuset. I utställningsrummen finns nu 18 montrar som var och en representerar de examensprojekt studenterna arbetat med i månader. I en fotostudio står ett träd. Över entrén sitter en vepa med slutuställningens stora budskap: Great Minds Don't Think Alike. Stämningen bland studenterna är en salig blandning av koncentration, fokus, nervositet, uppsluppenhet och spänd förväntan. Ikväll ska diplomstudenternas examensprojekten inom kommunikation och design visas upp för allmänheten. 

Årets tema handlar om samarbete, samverkan och engagemang och har presenterats av årets studentbyrå genom kampanjen “Great Minds Don’t Think Alike”. Tonvikten för kampanjen har legat på värdet av oliktänkande inom en arbetsgrupp och hur olika erfarenheter skapar starkare dynamik för att tänka nytt. Uppdragsgivare för årets examensprojekt har varit Lufthansa, Hufvudstaden, Hilding Anders, Diners Club, Adecco, Distriktstandvården, Löfbergs Lila, Microsoft, Monyx, Parks and Resorts, Svenska Spel, Stadsmissionen, Svenska Jägarförbundet, Stadsledningskontoret, Svenska Tidsskrifter, Zest Care, Universal Music och Pride.

Berghs slututställning 2012 är öppet för allmänheten lördag och söndag, den 26-27 maj, mellan klockan 12.00 och 16.00. Adressen är Sveavägen 34 i Stockholm. Varmt välkomna. Läs mer om slututställningen på www.berghsgradshow.com/

388

391

Entrén i förändring 

389

Fasaden har fått nya kläder 

390

SVT och Berghs gjorde verkstad av det digitala

När SVT ville gå från insikt till handling i sitt digitala arbete behövdes en kickstart för att få projektledarna att komma framåt. Berghs skräddarsydde en spännande utbildning inom digital kommunikation som nu har resulterat i bättre samarbeten och produktutvecklingar som gynnar både produktion och publik.

"En bra strategi levererar en idé som landar rakt i magen"

Margareta "Geta" Kroon kan det här med marknadsföring. Vi pratade med henne om marknadskommunikatörer och strateger, var kan man hitta inspiration och vart är marknadskommunikatörens roll på väg?

Spendera kvällarna på Berghs - platser kvar!

Här får du kunskapen, kontaktnätet och verktygen att förverkliga dina drömmar. Berghs kvällskurser kan vara ett steg framåt i karriären, eller ett steg in i en helt ny värld. Kurserna är framtagna för att du som jobbar, har en fullpackad kalender om dagarna, eller tycker om långa sovmornar, ska få mögligheten att ta del av ny kunskap.

Funderar du på att ta en distanskurs? Läs mer om Berghs Online.

Berghs onlinekurser bygger på kunskap, uppgifter, dialog, reflektion och feedback. Genom att alla får individuell feedback från den kursansvariga gör det kursen till att vara så nära en privat kurs man kan komma samtidigt som man ändå har kommunikation med alla andra som går kursen. Vi håller grupperna små, för att skapa trygghet samt ge möjlighet till dialog och bra återkoppling.