Berghs slututställning 2012 - the final countdown

För Berghs studenter har det intensiva arbetet pågått i månader, de senaste veckorna dygnet runt. Nu är det äntligen klart. Nu återstår bara timmar till dörrarna öppnas till det vernissage som inleder helgens stora slututställning på temat Great Minds Don't Think Alike.

Om bara några timmar kommer de första besökarna. Sveavägen 34 har det senaste dygnet transformerats en hel del. Lektionssalar har förvandlats till utställningssalar, entrén myllrar av budskap, det sitter märkliga siffror på trappstegen och ett dunkelt ljus vilar i hela trapphuset. I utställningsrummen finns nu 18 montrar som var och en representerar de examensprojekt studenterna arbetat med i månader. I en fotostudio står ett träd. Över entrén sitter en vepa med slutuställningens stora budskap: Great Minds Don't Think Alike. Stämningen bland studenterna är en salig blandning av koncentration, fokus, nervositet, uppsluppenhet och spänd förväntan. Ikväll ska diplomstudenternas examensprojekten inom kommunikation och design visas upp för allmänheten. 

Årets tema handlar om samarbete, samverkan och engagemang och har presenterats av årets studentbyrå genom kampanjen “Great Minds Don’t Think Alike”. Tonvikten för kampanjen har legat på värdet av oliktänkande inom en arbetsgrupp och hur olika erfarenheter skapar starkare dynamik för att tänka nytt. Uppdragsgivare för årets examensprojekt har varit Lufthansa, Hufvudstaden, Hilding Anders, Diners Club, Adecco, Distriktstandvården, Löfbergs Lila, Microsoft, Monyx, Parks and Resorts, Svenska Spel, Stadsmissionen, Svenska Jägarförbundet, Stadsledningskontoret, Svenska Tidsskrifter, Zest Care, Universal Music och Pride.

Berghs slututställning 2012 är öppet för allmänheten lördag och söndag, den 26-27 maj, mellan klockan 12.00 och 16.00. Adressen är Sveavägen 34 i Stockholm. Varmt välkomna. Läs mer om slututställningen på www.berghsgradshow.com/

388

391

Entrén i förändring 

389

Fasaden har fått nya kläder 

390

Tag kontrollen, projektledare!

Målformulering. Kostnadskontroll. Delegering. Avstämning. Riskanalys. Nej, det är inte semesterplaneringen vi talar om, det är de viktigaste ingredienserna i ett fullfjädrat projektledarskap. Under tre junidagar har du möjlighet att uppgradera dina projektledarfärdigheter under superproffset Mie Nygrens vingar.

"Hållbar kommunikation handlar om att vara ärlig och hålla sitt löfte"

Hållbarhet och kommunikation för företag är inte längre områden som är separerade från varandra. Nu pratar man istället om hållbarhetskommunikation och att integrera hållbarhetsfrågorna i varumärkesarbetet. Berghs vd Camilla Wallander deltog nyligen i Veckans Affärers Hållbarhetspodd för att prata mer om hur kommunikation är en viktig byggsten i just hållbarhetsarbetet. Här berättar Camilla mer om hur trenderna ser ut och hur företag kan gå tillväga för att komma igång

Berghs Executive - förvandlar chefer till ledare

En halv miljon människor arbetar idag som chefer i Sverige. Av dessa kommer cirka 100 att studera på Berghs Executive i höst. Berghs Executive är en samling kurser speciellt utformade för dig som vill fortsätta utvecklas och förbättra ditt ledarskap. Ett fullt cv är nämligen ingen anledning att sluta utvecklas.

”Vi kommer att börja prata om sociala varumärken”

Hur vet man vilka sociala kanaler man bör satsa på och vad händer den närmaste tiden inom sociala medier? Vi har pratat närmare om detta med Sarah Larsson Bernhardt och Deeped Niclas Strandh som är kursansvariga för vår Fast Forward-kurs ”Bygga varumärke i sociala medier”.