Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

Berghs utbildar alla inom kommunikation

I den internationella reklamtävlingen Cannes Future Lions 2012 tilldelades Berghs studenter två av totalt fem utmärkelser. 2009 och 2010 fick Berghs studenter, för andra året i rad, flest utmärkelser och blev samtidigt först med att vinna utmärkelsen ”världens bästa reklamskola” två år i rad. Varför lyckas Berghs studenter så bra?

November 6, 2012

På Berghs älskar vi all form av kommunikation. Vårt mål är att utbilda framtidens bästa kommunikatörer. Vi utbildar våra studenter utifrån ett brinnande intresse för framtidens kommunikation. Där affärslogik eller traditioner bromsar upp förnyelse tänker vi istället fritt, stort och annorlunda. För Berghs måste alltid ligga steget före branschen.
Vi har ett starkt utbildningskoncept som är gångbart både i Sverige och internationellt. Berghs utbildar alla inom kommunikations­branschen. De som vill in i branschen, de som befinner sig mitt i yrkeslivet, de som siktar mot absoluta toppen. Här finns utbildningar inom design, reklam, projektledning pr, interaktivitet, event, gaming, foto med mera. Vi arbetar nära näringslivet för att löpande tillgodose efterfrågade kompetenser. Extremt nära.

Pedagogiken på Berghs handlar till stor del om att omsätta teorier i praktiken genom att lyfta in verkligheten i klassrummet. Det sker när verkliga uppdragsgivare presenterar utmaningar på våra utbildningar. Studenter får prova sin kunskap, kreativitet och erfarenhet genom att lösa aktuella frågeställningar i workshops, grupparbeten och individuella uppgifter.
Våra lärare ser vi mer som inspiratörer än föreläsare. Många tillhör de främsta inom sitt yrke, den profession de också undervisar i. Deras erfarenhet ger studenterna värdefull inblick i hur teorier och modeller kan fungera i lärarnas vardag ute på företag och organisationer. Lärarnas uppdrag består i att bjuda på sin samlade erfarenhet samt väcka nyfikenhet och motivera studenterna till att självständigt tackla problem.

Tongivande kommunikatörer som bygger starka varumärken möts i vårt hus, både som lärare och studenter. Här skapas unika samarbeten och inspirerande samtal om framtidens kommunikation.

Först när ord och handling går hand i hand blir varumärken riktigt tydliga. För att lyckas krävs starka samarbeten inom organisationer och mellan dess kommunikatörer. Det ger enhetlighet i all kommunikation, från grafiska identiteter till serviceupplevelser. På Berghs är just integration mellan olika yrkesdiscipliner en av våra viktigaste principer.

Intresset för Berghs växer, det märks när vi vinner internationella tävlingar inom kommunikation men också genom det ökade antalet internationella studenter på vår skola.

Välkommen till Berghs School of Communication. Vi vill se dig växa och utbilda dig för livet som kommunikatör. Vi tror att allting kommunicerar. Du med.