Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

PrimeLab Creative Awards tillbaka!

berghs preview

Tävlingen för kreativa studenter görs 2013 i samarbete med Berghs och Nöjesguiden. Förra året startade Prime tävlingen PrimeLab Creative Awards i samarbete med Berghs för att uppmärksamma banbrytande kommunikationslösningar från unga kreativa talanger. Nu är tävlingen tillbaka igen, och en resa för två till Lissabon och Eurobest står på spel.

September 30, 2013

Förra hösten tävlade 55 unga kreatörer med 25 bidrag i PLCA från sex olika utbildningar. Vann gjorde Rikard Linder och Pontus Levahn från Berghs med kampanjen "Baking for Syria". De kammande inte bara hem PCLA utan belönades också med brons i Clio Awards för sin kampanj för Pågen. I år är priset i tävlingen en resa för två till Lissabon och Eurobest, Europas ledande kommunikationstävling.

Innovativ kommunikation bygger på förståelse för sammanhang, kanaloberoende innehåll och hantverk. Vi vill inspirera unga kreatörer, på samma sätt som de inspirerar oss, att ta plats i den utvecklingen, säger Peter Lindgren, partner och kreativ chef på Prime.

Nytt för i år är att tävlingen inte bara sker i samarbete med Berghs utan också Nöjesguiden, som kommer att arrangera prisutdelningen i november.

Det här är ett riktigt roligt samarbete som vi hoppas ska inspirera våra unga och kreativa läsare. Vi kan ännu inte avslöja några detaljer kring själva prisutdelningen men jag kan lova att det kommer bli en spännande kväll för både tävlande och gäster, säger Faje Gani, vd för Nöjesguiden.

Briefen för PrimeLab Creative Awards släpps 3 oktober på Primes kontor i Stockholm. Deadline för att lämna in bidrag är 3 november och prisutdelningen äger rum 14 november.