Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

Produktionsledaren i kristallkulan

Nätverket Piraya verkar för att inspirera och utveckla produktionsledare genom utbildning, föreläsningar och seminarier. På måndag är det dags för en kväll med framtiden i fokus - då ställs frågan ”Hur ser reklambranschens mest spännande roll ut 2020?”. Medverkande föreläsare är bland andra Berghs ämnesansvariga Charlotta Rydholm och Fredrik Heghammar.

November 15, 2011

Charlotta Rydholm och Fredrik Heghammar (Perfect Fools) arbetar till vardags som ämnesansvariga för diplomutbildningarna Produktionsledare/operativ projektledare samt Reklam – art director/copywriter. På måndag ska de skåda in i framtiden, vid sidan av Gunilla Bergh Bidemar (Engage Marketing), Niklas Daver och Aje Stenbäck (Inhouse) och Linda Essen Möller (Society 46) under en kväll med titeln ”Produktionsledaren i spåkulan”.

Charlotta Rydholm, ämnesansvarig för Berghs diplomutbildning Produktionsledare/operativ projektledare, berätta om hur Berghs bevakar trender och utveckling inom ditt ämnesområde?

Vi har ett Advisory Board med några riktigt bra produktionsledare/företag som vi träffar ett par gånger per år. Då pratar vi trender, rollen, hur ser verkligheten ut, hur vill vi att rollen ska förändras och hur utbildningen kan möta allt detta.

Vi ämnesansvariga arbetar också utanför Berghs vilket gör att vi orienterar oss på veckobasis i omvärlden och kan på så sätt bevaka förändringar som sker.

Vad ser du i produktionsledarens roll om åtta, tio år?

Jag ser en fortsatt utveckling inom det skifte som håller på att ske och som jag jobbar stenhårt för. Vi är genomförare, vi är den tredje kreatören. Vad vi har för titel kan ändras, men vi brinner fortfarande för just det. Genomförandet.

Fredrik Heghammar, Perfect Fools samt ämnesansvarig Reklam – art director/copywriter, på måndag ska du prata om trender inom kommunikation och ny produktionsteknik. Vad är det för trender?

Jag brukar säga att ”det iterativa är det nya kreativa”. ”Conversational marketing” blir allt viktigare och att vara där människor befinner sig; vare sig det handlar om Twitter, Facebook, bloggar eller helt nya plattformar. Att vara produktionsledare handlar alltså inte längre om att bara göra en print från start till slut utan många olika plattformar skall förses med material. Det gäller att ha kännedom om, och kunna använda, alla de nya verktyg som det skiftande landskapet kräver.

Varmt välkommen att debattera eller lyssna på kvällen, som arrangeras i samarbete med Inhouse. För att delta, maila till info@natverketpiraya.se.

Om Nätverket Piraya:

Sedan 1998 har Nätverket Piraya verkat för att utveckla och inspirera produktionsledare – ett av reklambranschens roligaste och mest sammansatta yrken. Genom vidareutbildning, spännande föreläsningar och inspirerande seminarier, men också genom att stötta varandra och utbyta tips och idéer i det dagliga arbetet. För att skapa vågor i branschen behöver vi vara många. Idag består nätverket av cirka 550 av landets vassaste produktionsledare och operativa projektledare, och stimmet växer hela tiden.