Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

UNICEF samarbetar med Berghs och BillerudKorsnäs för att skapa engagemang

skarmavbild    kl

Under hösten kommer studenter på Berghs att tävla om vem som tar fram den bästa konceptet för att stötta insamlingen åt UNICEF. Bakom tävlingen står, förutom Berghs och UNICEF, förpackningsföretaget BillerudKorsnäs. Samarbetet går under namnet Pack Challenge 15 och pågår mellan september och oktober.

Oktober 7, 2015

UNICEF vill öka insamlingen via försäljning av fältprodukter, hitta nya återförsäljare och kundgrupper genom ett attraktivt erbjudande. De vill befästa rollen som den mest effektiva organisationen genom att påvisa den unika ställningen när det gäller leverans av förnödenheter till barn. Upplevas som initiativtagare och driva på om barns rättigheter och levnadsvillkor. Genom att sälja fältprodukter visar UNICEF hur enkelt det är att vara med och rädda barns liv.

Studenternas uppdrag är att ta fram en lösning (koncept, namn, förpackningslösning och design) som gör fältprodukter till en självklar present att köpa i butik – för alla typer av tillfällen.