Marknadsföring Start
- —Varumärke och positionering
- —Marknads- och aktivitetsplanering
- —Val av målgrupper
Du som vill börja arbeta med marknadsföring får med den här kursen en grundläggande förståelse för de olika processer och modeller som ingår i en marknadsförares verktygslåda. Det är här du börjar din resa mot en spännande karriär!
- Nivå
- Start
- Format
- Distans
- Språk
- Svenska
- Plats
- Distans
- Pris
- 26 875 SEK (inkl. moms)21 500 SEK (exkl. moms)
- Ansök innan
- Onsdag 3 april
- Start
- Fredag 19 april
- Slut
- Fredag 14 juni
- Egenstudier
- 10 timmar per vecka
- Kursdatum
Start online 19/4 kl 12.00-15.00.
Avslut online 14/6 kl 09.00-12.00.
Däremellan läser du kursen via vår lärplattform Canvas och bestämmer själv när du löser kursuppgifterna under veckan enligt schemalagd inlämning.
Lärarlett zoommöte onsdagar kl 19.00 ca 1-1,5 h.
1-2 st gästföreläsare i zoommöte, tidpunkt tbd.
*Din ansökan blir bindande först när du blivit erbjuden en plats och sedan har tackat ja.
Om kursen
Marknadsföring handlar om kundrelationer, affärsmöjligheter och om att utveckla verksamheten. Kursen ger en grundlig förståelse för mekanismer och processer inom modern marknadsföring med tillämpning av strategiska modeller, från omvärlds- och målgruppsanalys, till en färdig marknadsplan, där varumärket sätts i arbete som drivkraft för tillväxt och mening.
Du lär dig att förstå betydelsen och värdet av att tänka i termer av holistisk kommunikation inklusive insikter kring AI i en allt mer teknikdriven marknad. En röd tråd är förankringen i verkliga fall där du förbereds för en mångsidig karriär med en balans i nutidens och framtidens marknadsföringslandskap, synsätt, teorier och metoder.
Vem är kursen för?
För dig som är intresserad av att börja arbeta med marknadsföring. Efter genomgången kurs ska du förstå begreppen och effektivt kunna välja och tillämpa principer, metoder och modeller.
Tidigare deltagare
Det här får du
- Marknadsföringens begrepp
- Segmentering och val av målgrupper
- Definition av varumärke och positionering
- Marknads- och aktivitetsplanering
Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om distanskurser på Berghs.
Kursansvarig
Jesper Odelius
Futurist på Framtider.se
Ansökan och antagningskrav
Behöver jag några förkunskaper?
Du ska ha gymnasiekompetens eller motsvarande. Inga förkunskaper inom ämnet eller inom kommunikation i stort krävs.
För kursen krävs goda kunskaper i svenska språket.
När får jag besked om jag kommit in?
På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Din ansökan är bindande först efter att du tackat ja till kursen via mailbekräftelsen som skickas ut. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda.
Kursintyg
Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg.
Vad kostar kursen?
Studieavgift inkl. moms
26 875 kronor
Studieavgift exkl. moms
21 500 kronor
Övrig information
För kursen behöver du tillgång till dator (med kamera och mikrofon) och en bra internetuppkoppling. I veckan för kursstart får du inlogg till Berghs onlineplattform i Canvas, där kursstarten sker och genomförs i videokonferens. Videomöten genomförs i videoverktyget Zoom. Kursplan och schema finns i kursen i onlineplattformen.
Att läsa en distanskurs på Berghs
- Det är ej lärarledda lektioner varje vecka (vissa undantag finns). Kursuppgifterna publiceras i lärplattformen Canvas och du bestämmer själv när du löser uppgifterna enligt schemalagd inlämning. Vanligtvis en uppgift per vecka.
- De föreläsningar och möten som sker live spelas in och går att ta del av i efterhand.
- Du får personlig feedback på varje uppgift och har kontakt med lärare och kursdeltagare via Canvas.
- Vi arbetar med öppen feedback samt peer-to-peer feedback (gemensamt lärande mellan deltagare).
- Genomsnittlig studietid för distanskurser är 10 timmar/vecka.
- Du kan genomföra kursen även om du får förhinder att delta vid kursstart eller avslut då de *filmas, läggs i lärplattformen Canvas och finns tillgängliga under terminen.
*Obs! Gäller inte våra 15-veckors kurser samt ARU, de startar och slutar på plats på Berghs.
Frågor om kursen?
Kontakta oss om du har några frågor!
Utbildningskoordinator
Relaterade artiklar
"Kursen Marknadsföring Start överträffade mina förväntningar"
Umeåbon Magdalena Taheri är mitt uppe i en flytt till New York.
Ett steg mot nästa karriär
Längdhopparstjärnan Michel Torneus har alltid varit intresserad av marknadsföring och vill arbeta med det efter sin idrottskarriär.
Så här hittar du stipendier för kompetensutveckling!
Det finns mängder av stipendier att söka som studerande, men det finns även en del att söka för dig som jobbar.