Möt Idéastronauten som skapar kreativt utrymme, Ingunn Sjöström Sneli, vars kurs Leda idéprocesser handlar om allt från brainstorming till implementation.

Till vardags arbetar han som Head of Media & Analytics på Fritidsresor. Under åtta veckor varje vår och höst leder han dessutom Digital Marknadskommunikation professional - en kurs om hur man tar ett övergripande grepp om ett företags eller varumärkes hela närvaro online.

Åsa Myrdal Bratt är varumärkesexperten som fått en egen bilaga i DI. Med sin bakgrund från Handels och gedigna erfarenhet inom PR och reklam kontaktade vi henne för att fråga om hon ville bli kursansvarig för executivekursen i Varumärkes- och affärsstrategi på Berghs. På den vägen är det.

Här delar Robert, tidigare kursansvarig för Marknads-PR på Berghs, med av sin breda erfarenhet av kunder inom mat och livsmedel, kampanjer som Rädda julen, Chokladkoden och Sveriges största fika samt specialistkunskaper inom medierelationer och sociala medier, med sig av sju bra sidor man inte kan vara utan.

Micke Kazarnowicz, kursansvarig för distansutbildningen Interactive Communication in English, är en digital immigrant som har använt sig av Internet i både privata och professionella sammanhang i 17 år. Här delar han med sig av fem billiga alternativ till dyra program.

I fyra år har Calle Peyron ansvarat för Berghs kvällskurs i Marknadskommunikation. ”Det är en gåva och ett privilegium att få se andra inspireras och utvecklas av det jag kan erbjuda”, säger Calle.

Oscar Poulsen är inte bara lärare på Berghs fotoutbildning Bilder Nordic School of Photography. Han är fotograf också. Och skribent. Och gästföreläsare. Och projektledare. Och just nu aktuell med Bildens röst – en utställning där tre marginaliserade grupper blivit utrustade med kameror för att dokumentera sin verklighet under ett år.