Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.
Berghs-klass auktionerar ut kunskap för utsatta barns utbildning
En full dag med fem team som var för sig tar fram kreativa idéer till er brief. Hur låter det? Möjligheten finns för det företag som skänker mest pengar till Musikhjälpen och därmed ger barn i konfliktområden chans att gå i skolan. Bakom erbjudandet står Berghs digitala strateger och digitala kreatörer.
– I Sverige ser vi utbildningen som en självklarhet. Vi hoppas på att kunna använda det vi har lärt oss för att hjälpa andra, säger Jennifer Bergsman som studerar till digital strateg på Berghs.
Hon är en av Berghs digitala strateger och digitala kreatörer som har valt att bidra till Musikhjälpen 2016 genom att låta företag buda på deras kunskap.
Musikhjälpen, Sveriges radios årliga välgörenhetsevenemang där programledarna sitter inlåsta i en bur på Stortorget i Örebro, pågår för fullt. Årets tema är ”Barn i krig har rätt att gå i skolan”.
Över 30 miljoner barn och ungdomar kan inte gå i skolan på grund av krig och konflikter runt om i världen. De företag som deltar i budgivningen är med och bidrar till en bättre framtid för många barn.
Nyfiken på utbildningen till digital strateg och digital kreatör?
Det här är Berghs utbildning för dig som vill bli expert på digital marknadsföring! Du lär dig behärska de verktyg som behövs för att göra kommunikationen så effektiv som möjligt.
Tobias Lundqvist
Läs mer om utbildningen härSå här beskriver studenterna vad som väntar för det företag som lägger det högsta budet:
Vad får ni: En full dag med fem team som var för sig tar fram kreativa idéer till er brief. Vi erbjuder konkreta konceptlösningar med digitalt fokus – från strategi till visuella förslag.
Plats: Stockholm eller närliggande.
Här kan du läsa studenternas pressmeddelande.
Klicka här för chansen att delta i auktionen!
Relaterade artiklar
3 tips för bättre UX Writing
Som skribenter har vi ofta många ramverk, riktlinjer och intressenter att förhålla oss till. Här delar Lena Stenberg med sig av några konkreta tips.
Kursen Digital B2B-marknadsföring – för dig som behöver en helhetsbild
Vill du kunna sätta en strategi, identifiera lämpliga kunder och utveckla innehåll för hela köpresan? Pontus Staunstrup berättar om sin kurs.
5 tips på hur du tar datadrivna beslut inom marknadsföring
Christina Norling är kursansvarig för Datadriven marknadsföring Start på Berghs. Här delar hon en steg för steg-guide.