Artiklar

Denna artikel är lite äldre! Här hittar du vårt aktuella kursutbud.

Intensivkurser på Berghs i december

berghs fotograf robert nygren

I december erbjuder Berghs fyra intensivkurser: Att skriva för att övertyga, Projektledning, Integrerad marknads­kommunikation och Att leda idéprocesser. Kurserna startar i början av december och löper över två eller tre dagar. Varför inte ge dig själv en kompetenspresent strax före jul?

November 28, 2012

Intensivkurserna ger precis som dagkurserna certifikat och har samma antal timmar som de dagkurser som löper över en längre tid. Den enda skillnaden är egentligen att de går intensivt under två eller tre dagar, i stället för utspridda över en termin. De kurser som går i intensivformat på Berghs i december är:

  • Integrerad marknads­kommunikation, den 4, 5 och 6 december. Kursen riktar sig till dig som vill arbeta med integrerad kommunikation. Du får de teori- och metodkunskaper som behövs för effektivare marknads­kommunikation.

Läs mer om Integrerad marknads­kommunikation

  • Projektledning, den 4, 5 och 6 december. Den här kursen vänder sig till dig som vill lära dig hur projektidéer föds, etableras och utvecklas. Du får den kunskap och de verktyg du behöver för att kunna arbeta med projektstrukturens olika delar. Efter kursen ska du kunna arbeta fram en projektplan som ska presenteras såväl muntligt som skriftligt.

Läs mer om Projektledning!

  • Leda idéprocesser, 4 och 5 december. Den här kursen ger dig kunskap om och träning i att förlösa dina egna och andras kreativa krafter. Målet är att den kreativa processen ska bli mer effektiv, lustfylld och leda till många goda och genomförbara idéer. Att genomföra lyckade idéprocesser är svårt. För att undvika brainstorming som inte leder någon vart, måste processen planeras och struktureras. Kreativa processer handlar om motivation, inspiration och distraktion.

Läs mer om Leda idéprocesser!

  • Att skriva för att övertyga, den 11, 12 och 13 december. Kursen lär dig de metoder och tankesätt som du behöver för att skapa en text som övertygar, aktiverar, roar eller oroar. Kort sagt kommunicerar. Du får insikt i hur du skriver så att läsaren vill läsa. Du får konkreta tips och råd och du får skriva olika typer av texter – webbtexter, annonser, broschyrtext, företagspresentationer, produktblad, nyhetsbrev med mera.

Läs mer om Att skriva för att övertyga! Denna kurs är nu full men går att läsa under våren 2013.