Sista ansökningsdag är 11 oktober

Berghs i Helsingborg – Content marketing och kanalstrategi

Dagtid
Professional

I den här kursen får du kunskaper om hur du kan skapa innehåll som generar affärer och förstärker ditt varumärke. Genom case-studies och praktiska övningar får du verktyg för att ta fram innehåll som ger starkare resultat.

20 oktober

Sista ansökningsdag är 11 oktober
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
6
Språk:
Svenska
Pris:
14 900 kronor
Kursdatum:
20 oktober 2022, 09:00 - 16:00, kaffe från 08:30. I kursen ingår även lunch.
Egna studietimmar:
Egna studietimmar: studiematerial att ta del av innan eller efter kursen på ca 3 timmar
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Genom bra content marketing bygger du varumärket och genererar affärer. Med relevant innehåll till rätt personer vid rätt tillfälle får du resultat som inte går att uppnå med traditionell marknadsföring. Kursen passar dig som vill börja använda content marketing som en metod för att bygga lojala relationer med din målgrupp. Case-studier varvas med praktiska övningar.

Mycket är under förändring och det behövs nya idéer för hur vi ska möta vår tids stora utmaningar. Det betyder såväl nya hot och möjligheter för dig i din roll. Vi vill bidra med våra mest efterfrågade kurser på plats i Helsingborg. Våra yrkesverksamma lärare kombinerar ny kunskap med förståelse för vad du gör på jobbet. Stärk upp dina kunskaper, och addera Berghs i ditt cv.

Vi har valt att vara på Coworking space: Mindpark som ligger på Bredgatan 11 som plats för våra kurser i Helsingborg. Under samma dag hålls två olika kurser med gemensam lunch. Vi vet att det är svårt att hitta tid för att lära nytt och träffas för samtal, men nu finns en chans att ses och fylla på med ny kunskap.

Här hittar du information om vår andra kurs i Helsingborg Digital kommunikation och mätning

Vem är kursen för?
Kursen riktar sig till dig som jobbar med marknadsföring och vill uppdatera dina kunskaper samt få inspiration och konkreta verktyg. Kursen kräver inga specifika förkunskaper utan alla kursdeltagare bidrar med olika perspektiv och erfarenheter.

Trendspaning ingår i kursen
Från vår stora trendspaning, According to Berghs, vet vi att en stark och ökande trend i framgångsrik kommunikation handlar om att hjälpa till. I mängden av nya digitala kanaler gäller det att förstå och anpassa sig efter var olika målgrupper befinner sig för att nå fram. På vår digitala plattform Canvas ingår en video och en ljudinspelning med vår senaste trendspaning. Du har även möjlighet att ladda ned några bilder som stöd för att kunna dela spaningar på din arbetsplats eller i något forum.

Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Kursansvarig: Oskar Lind

Oskar har många års erfarenhet från byråsidan och har arbetat med allt ifrån
marknads-pr, till reklam och varumärkesstrategi. Har ofta en fot i både strategi
och kreativitet och har drivit integrerade projekt för kunder inom FMCG, Tech
och Hospitality.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Inga specifika kunskaper inom ämnet krävs

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
14 900 kronor

Studieavgift exkl. moms
11 920 kronor

20 oktober

Sista ansökningsdag är 11 oktober
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
6
Språk:
Svenska
Pris:
14 900 kronor
Kursdatum:
20 oktober 2022, 09:00 - 16:00, kaffe från 08:30. I kursen ingår även lunch.
Egna studietimmar:
Egna studietimmar: studiematerial att ta del av innan eller efter kursen på ca 3 timmar
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Det här får du:

  • Content marketing: vad och varför?
  • Innehålls- och kanalstrategi
  • Varumärkesbygge vs konvertering
  • Innehållsidéer och planering
  • Kommunikationstrender från Berghs trendspaning