Sista ansökningsdag är 7 april

Berghs i Lund – Digital kommunikation

Dagtid
Professional
  • Orientering av möjligheterna inom AI
  • Överblick på det digitala medielandskapet
  • Identifiera data i ett hav av information

Nu finns det chans att fylla på med ny kunskap och addera Berghs i ditt CV. Under 1,5 dag håller vi ett par av våra mest efterfrågade kurser på plats i Lund.

19-20 april

Sista ansökningsdag är 7 april
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
10
Språk:
Svenska
Pris:
19 700 kronor
Kursdatum:
Onsdag 19 april kl 08:30-16:00 och torsdag 20 april kl 09:00-12:00. I kursen ingår även lunch kursdag 1.
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Vi anordnar kontinuerligt utbildningar runt om i Sverige, och 19-20 april är vi på plats i Lund  för att erbjuda två olika kurser.  Morgonen startar med kaffe och Berghs Trendspaning  från 8.30 och gemensam lunch ingår i kursavgiften. Det går även att stanna kvar en stund efter kursens slut för att prata vidare om någon frågeställning. Plats meddelas senare.

Vi har valt ut två populära kurser inom digital kommunikation och sociala medier. Det händer mycket nytt i snabb takt, och kurserna uppdaterar med det senaste inom respektive område. Kunskap som ska ge dig inspiration kring nya möjligheter och kännedom om sätt att effektivisera och stärka din kommunikation.

Här hittar du information om vår andra kurs i Lund sociala medier och dess möjligheter.

Förutom att få med dig verktyg och praktisk kunskap kring kursens ämne så fyller vi även på med kommunikationstrender. Morgonen startar med att vi under en timme drar vår trendspaning, “According to Berghs 2023” för att ge dig viktiga insikter, verktyg och trender samt fångar upp frågor. Dokumentera gärna för att själv kunna dela spaningar på din arbetsplats eller i något forum.

Digital kommunikation: navigera i AI-eran med Jesper Odelius

Vad ser vi när online och offline flyter ihop genom verktyg som tidigare framstod som science fiction? Är förtroende mitt enda kapital när allt annat är lika? Får jag betalt i uppmärksamhetskonkurrensen?

Smartphonen skapade möjligheter som inte fanns tidigare. Nu är det dags igen. Med potential att i grunden förändra hela vår föreställningsvärld vilar AI på fundamentet digital kommunikation – den uppkopplade verklighet som har beskrivits av George Orwell och William Gibson, men också av Karin Boye.

Vad är det som händer? Hur ska vi handla? Kan det vara klokt att inte göra för mycket för snabbt? Och vem vinner?

Vi gästas också av Philippe d’Aboville, en visionär och oortodox tänkare och expert
inom området arbetsplatser och organisation.

– hur kan organisationen handla?

Gör upptäckter att ta med dig hem tillsammans med kursledaren och dina kurskamrater under 1,5 intensiv dag där du utvecklar dina förmågor – långt efter att kursdagarna tagit slut.

Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Kursansvarig: Jesper Odelius

Jesper Odelius är marknadsförare med lång erfarenhet av klassisk reklam och varumärkesutveckling, digitala och sociala medier, strategisk kommunikation och digital transformation. Han har haft de flesta roller på reklambyråer, varit byråledare och VD och inte minst suttit på andra sidan och köpt reklam – och både försvarat investeringen och kämpat med att utvärdera effekten. Hans fokus ligger alltjämt på stark kreativ kommunikation som vägen till lyckliga kunder och anställda.

Läs mer om Jesper här https://www.berghs.se/kursansvarig/jesper-odelius/

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Inga specifika kunskaper inom ämnet krävs

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
19 700 kronor

Studieavgift exkl. moms
15 760 kronor

19-20 april

Sista ansökningsdag är 7 april
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
10
Språk:
Svenska
Pris:
19 700 kronor
Kursdatum:
Onsdag 19 april kl 08:30-16:00 och torsdag 20 april kl 09:00-12:00. I kursen ingår även lunch kursdag 1.
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Det här får du:

 

  • Överblick på det digitala landskapet; är den rastlösa moderniseringsprocessen oändlig?
  • Orientering av möjligheterna inom AI; vad är en kund i framtiden? Finns målgrupper?
  • När omvärlden ständigt uppdateras; kommunikation på vilka grunder och vem vinner i vägskälen?
  • Identifiera data i ett hav av information; förvirringens dimma eller underbara nya värld?