Sista ansökningsdag är 23 oktober 2022

Berghs i Umeå – Digital kommunikation och mätning

Dagtid
Professional

Digital kommunikation fortsätter att ta en allt större plats inom både PR och marknadsföring. I den här kursen får du verktyg och kunskap i att kunna mäta och analysera din digitala kommunikation för att lyckas i en värld som alltmer präglas av data och en accelererande förändringshastighet.

27 oktober 2022

Sista ansökningsdag är 23 oktober 2022
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
6
Språk:
Svenska
Pris:
14 900 kronor
Kursdatum:
27 oktober 2022, 09:00 - 16:00, kaffe från 08:30. I kursen ingår även lunch.
Egna studietimmar:
Egna studietimmar: studiematerial att ta del av innan eller efter kursen på ca 3 timmar
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Utvecklingen går snabbt – det gäller att hålla sig uppdaterad. Den här kursen ger dig en orientering i det digitala ekosystemet med fokus på sociala medier, målgruppsanalys och sökmotoroptimering (SEO/SEM). Vi ger referenser på hur företag och organisationer vinner kunder genom digital kommunikation,och du får du en bra överblick på vilka möjligheter som finns!

Mycket är under förändring och det behövs nya idéer för hur vi ska möta vår tids stora utmaningar. Det betyder såväl nya hot och möjligheter för dig i din roll. Vi vill bidra med våra mest efterfrågade kurser på plats i Umeå. Våra yrkesverksamma lärare kombinerar ny kunskap med förståelse för vad du gör på jobbet. Stärk upp dina kunskaper, och addera Berghs i ditt cv.

Vi har valt att vara på Coworking space: House Be som ligger på Storgatan 51 som plats för våra kurser i Umeå. Under samma dag hålls två olika kurser med gemensam lunch. Vi vet att det är svårt att hitta tid för att lära nytt och träffas för samtal, men nu finns en chans att ses och fylla på med ny kunskap.

Här hittar du information om vår andra kurs i Umeå Effektiv kommunikation i sociala medier

Vem är kursen för?
Kursen riktar sig till dig som jobbar med marknadsföring och vill uppdatera dina kunskaper samt få inspiration och konkreta verktyg. Kursen kräver inga specifika förkunskaper utan alla kursdeltagare bidrar med olika perspektiv och erfarenheter.

Trendspaning ingår i kursen
Från vår stora trendspaning, According to Berghs, vet vi att en stark och ökande trend i framgångsrik kommunikation handlar om att hjälpa till. I mängden av nya digitala kanaler gäller det att förstå och anpassa sig efter var olika målgrupper befinner sig för att nå fram. På vår digitala plattform Canvas ingår en video och en ljudinspelning med vår senaste trendspaning. Du har även möjlighet att ladda ned några bilder som stöd för att kunna dela spaningar på din arbetsplats eller i något forum.

Vanliga frågor
Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om kurser på Berghs.

Kursansvarig: Jesper Odelius

Jesper Odelius är marknadsförare med lång erfarenhet av klassisk reklam och varumärkesutveckling, digitala och sociala medier, strategisk kommunikation och digital transformation. Han har haft de flesta roller på reklambyråer, varit byråledare och VD och inte minst suttit på andra sidan och köpt reklam – och både försvarat investeringen och kämpat med att utvärdera effekten. Hans fokus ligger alltjämt på stark kreativ kommunikation som vägen till lyckliga kunder och anställda.

Läs mer om Jesper här https://www.berghs.se/kursansvarig/jesper-odelius/

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Inga specifika kunskaper inom ämnet krävs

Kursintyg

Efter genomförd kurs utfärdas kursintyg

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
14 900 kronor

Studieavgift exkl. moms
11 920 kronor

27 oktober 2022

Sista ansökningsdag är 23 oktober 2022
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
6
Språk:
Svenska
Pris:
14 900 kronor
Kursdatum:
27 oktober 2022, 09:00 - 16:00, kaffe från 08:30. I kursen ingår även lunch.
Egna studietimmar:
Egna studietimmar: studiematerial att ta del av innan eller efter kursen på ca 3 timmar
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Det här får du:

  • Överblick på det digitala medielandskapet
  • Kanalval och målgruppsanalys
  • Webb och sökmotoroptimering (SEO/SEM)
  • Mätning och utvärdering av digital kommunikation
  • Kommunikationstrender från Berghs trendspaning