Sista ansökningsdag är 5 maj
Why

Content Marketing

Dagtid
Professional
  • Innehålls- och kanalstrategi
  • Storytelling
  • Mätning och analys

Framgångsrik kommunikation och marknadsföring sker på mottagarens villkor. Ibland kallas det content marketing, ibland något annat, men grunden består av att skapa innehåll som din målgrupp frivilligt vill konsumera. Lär dig skapa affärsnytta med målgruppsanpassat, regelbundet och engagerande innehåll som stärker varumärket och driver försäljning.

14-16 juni

Sista ansökningsdag är 5 maj
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
18
Språk:
Svenska
Pris:
31 875 kronor
Kursdatum:
Onsdag 14/6, torsdag 15/6 och fredag 16/6 kl 09:00-16:00
Egna studietimmar:
ca 2-3 timmar
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Om kursen

Har du koll på content marketing? Det räcker inte. Du måste förstå och behärska content marketing för att lyckas. Bra content marketing bygger varumärket och genererar affärer. Dålig content marketing dränerar din budget. Men med relevant innehåll till rätt personer vid rätt tillfälle får du resultat som inte går att uppnå med traditionell marknadsföring.

Lär dig skapa affärsnytta med målgruppsanpassat, regelbundet och engagerande innehåll som stärker varumärket och driver försäljning. Kursen passar dig som vill gå från teori till praktik och vill börja använda content marketing som en metod för att bygga lojala relationer med din målgrupp.

Case-studier varvas med praktiska övningar och föreläsningar. Målet är att du efter kursen ska ha grundläggande kännedom om vad content marketing är och om hur du kan utnyttja storyns kraft för att fånga målgruppen. Du kommer också få grundläggande insikter om vilka delar du behöver inkludera i din contentstrategi, kunskaper om köpta och förtjänade medier samt analys.

Vem är kursen för?

Kursen välkomnar dig som arbetar som marknadsförare, kommunikatör, copywriter och art director och som vill lära dig att kommunicera med journalistiska och dokumentära verktyg i alla medier – film, digitala kanaler och print. Den passar dig som arbetar inom reklam eller PR, på marknadsavdelning eller inom traditionell media.

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar. Kursen ges på svenska.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms
31 875 kronor

Studieavgift exkl. moms
25 500 kronor

Vill du ansöka om delbetalning / finansiering? Läs mer här!

14-16 juni

Sista ansökningsdag är 5 maj
Hur:
Dagtid
Antal lektionstimmar:
18
Språk:
Svenska
Pris:
31 875 kronor
Kursdatum:
Onsdag 14/6, torsdag 15/6 och fredag 16/6 kl 09:00-16:00
Egna studietimmar:
ca 2-3 timmar
Ansök nu

*Ansökan blir bindande först när du blivit antagen och tackat ja.

Kursansvarig

Joakim.ArhammarJoakim Arhammar, Contentstrateg på Geelmuyden Kiese samt
författare av boken ’Content Marketing för alla’. Han har 15 års erfarenhet av content marketing för hundratals företag och organisationer, med fokus på digitalt innehåll. Joakim brinner extra för innehåll som med enkla medel och smarta lösningar får stor spridning.

Det här får du

  • Content marketing: vad och varför?
  • Innehålls- och kanalstrategi
  • Köpta och förtjänade medier
  • Storytelling
  • Redaktionellt arbete: guidelines, innehållsidéer och planering
  • Mätning och analys

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Läs om våra hotellerbjudanden för kursdeltagare.