Digital kommunikation

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 18 timmar

Världen är digital. Men hur tar man sig an den, var ska man närvara och på vilket sätt – det är vår tids stora frågor. Här får du som vill börja arbeta strukturerat med den digitala närvaron en ordentlig skjuts för att komma igång!

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 15 nov 2017

Datum: 6 dec 2017 – 8 dec 2017

Sista ansökningsdag: 15 nov 2017

Hur: Dagtid Intensiv

Antal timmar: 18

Egen studietid: ca 1-2

Kursdatum: Onsdag 6/12, torsdag 7/12 och fredag 8/12 kl 09.00-16.00

Om kursen

Sociala medier som Facebook, Twitter, Instagram, YouTube m.fl. är plattformar du hör om dagligen. Dessutom ökar användningen av mobila tjänster och spel. Men hur använder företag och organisationer samma plattformar i sin kommunikation och hur gör de för att lansera varumärken, sälja produkter och vinna kunder?

Du får lära känna det digitala medielandskapet och får en inblick i aktuella tjänster. Kursen kommer att ta dig på en resa från att lära dig hur din organisation kan dra nytta av de tjänster som finns, till hur du hanterar, lanserar och följer upp digitala kampanjer. Dessutom får du en inblick i vilka möjligheter framtidens tekniker ger.

Genom att titta på konkreta case från olika företag och organisationer visar vi hur strateger, kreatörer och producenter jobbar tillsammans för att skapa digital kommunikation.

Vem är kursen för?

Den här kursen vänder sig till dig som redan har grundläggande koll på det digitala medielandskapet men vill ha mer kunskap om hur lansera ditt varumärke digitalt.

Kursansvarig

Simon.Vikström.BerghsSimon Vikström, vd 24 7 Creating AB

6 dec 2017 – 8 dec 2017

Sista ansökningsdag är 15 nov 2017

Hur: Dagtid Intensiv
Antal lektionstimmar: 18
Egna studietimmar: ca 1-2
Kursdatum: Onsdag 6/12, torsdag 7/12 och fredag 8/12 kl 09.00-16.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 15 nov 2017

Det här får du

  • Det digitala medielandskapet
  • Interaktiva och integrerade kampanjer
  • På djupet i de mest aktuellt plattformarna/tjänsterna
  • Digitala mediestrategier
  • Interaktionsstrategi för sociala medier
  • Sökmotoroptimering
  • Viral video
  • Gamification
  • Augmented och virtual reality

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du behöver ha grundläggande förkunskaper och/eller erfarenhet av att ha arbetat i det digitala medielandskapet.

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

22 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

18 000 kronor

Datum

15 nov

Sista datum för ansökan

6 dec

Kursstart

18

Lektionstimmar