Digitalt ledarskap

Berghs Executive

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • 45 timmar

Ny teknologi och nya mediekanaler skapar mer än någonsin tidigare allt fler möjligheter att nå ut, påverka och interagera med människor. Samtidigt blir det allt svårare, mer komplext och utmanande att följa med i förändringar av kundbeteenden. Digitalt ledarskap är kursen för dig som är eller vill vara i en ledande position där man behöver bli konkurrenskraftigare i en digital omvärld.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 24 aug 2017

Datum: 21 sep 2017 – 26 okt 2017

Sista ansökningsdag: 24 aug 2017

Hur: Dagtid

Antal timmar: 45

Egen studietid: ca 2 tim/vecka samt projektarbete ca 10 tim

Kursdatum: Heldagar kl 09.00-16.00 den 21/9, 5/10, 12/10, 26/10. Torsdagar kl 13.00-16.00 den 28/9, 19/10. Fredagar kl 09.00-12.00 den 22/9, 29/9, 6/10,13/10, 20/10.

Om kursen

Digitaliseringen påverkar snabbt och drastiskt affärer, marknadsföring och kommunikation. Ny teknologi och nya mediekanaler skapar mer än någonsin tidigare allt fler möjligheter att nå ut, påverka och interagera med människor. Samtidigt blir det allt svårare, mer komplext och utmanande att följa med i förändringar av kundbeteenden. Marknadsansvarigas arbetsområden utvidgas, omformas och det ställs nya krav på utveckling, kunskap och kompetens.

Digitalt ledarskap är kursen för dig som är eller vill vara i en ledande position där man behöver bli konkurrenskraftigare i en digital omvärld. Här förmedlas perspektiv på digital transformation, verktyg för att utvärdera digital mognad, förståelse av det nya medielandskapet, hur man kan skapa effektivare metoder och arbetsprocesser, öka kundfokusering, driva innovation och hur man möter nya förväntningar och målgrupper.

Kursen är både strategiskt och operativt inriktad och innefattar ett stort antal ledande gästföreläsare från olika företag som förmedlar utmaningar, möjligheter och inspiration inom sina digitala expertisområden. Kursen innefattar även en gruppuppgift där man ur ett ledningsgruppsperspektiv tillsammans löser en digitaliseringsfråga.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som arbetar i en ledande position inom kommunikation, produktutveckling eller projektledning och vill utveckla din kompetens inom digitalt ledarskap. Du vill lära dig mer om strategi och taktik för digital konsumentförståelse, mediaval, kommunikation och affärsutveckling.

Kursansvarig

daniel.sköld.berghsDaniel Sköld, VD och grundare av den digitala byrån Morgenland. Daniel har en bred erfarenhet av ledning, marknadsföring och affärsutveckling från både konsult och köparsidan. Bland annat som tidigare VD för Digitas, nordisk Marknadsdirektör för Unibet, Marknads och försäljningschef Tiscali samt som COO och Head of Marketing för TV3, Viasat och MTGs TV-kanaler i Sverige.

21 sep 2017 – 26 okt 2017

Sista ansökningsdag är 24 aug 2017

Hur: Dagtid
Antal lektionstimmar: 45
Egna studietimmar: ca 2 tim/vecka samt projektarbete ca 10 tim
Kursdatum: Heldagar kl 09.00-16.00 den 21/9, 5/10, 12/10, 26/10. Torsdagar kl 13.00-16.00 den 28/9, 19/10. Fredagar kl 09.00-12.00 den 22/9, 29/9, 6/10,13/10, 20/10.
Ansök nu Sista ansökningsdag är 24 aug 2017

Det här får du

  • Överblick över roller, utmaningar, förutsättningar inom digital transformation
  • Ökad insikt i digitala målgruppers förväntningar som konsumenter och anställda
  • Fördjupning i digital affärsförståelse, analys och mätmetoder
  • Kartläggning och förståelse av digitala kommunikationskanaler, content marketing och sociala medier
  • Metoder och verktyg för att utveckla effektivare, flexiblare digitala arbetsprocesser, start-up tänkande och growth hacking
  • Strategier och verktyg för att utveckla och driva innovation, IoT tjänsteutveckling
  • Verktyg för att effektivisera marknadsföring, kundfokusering, definiera kundresor och service design
  • Förståelse av hur man utvecklar, organiserar och implementerar digitalt ledarskap och kultur

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Du har minst fem års erfarenhet inom kommunikation, minst två års erfarenhet av en ledande befattning och gärna erfarenhet av arbete med affärs- och marknadsstrategiska frågor.

Skicka också med

Din ansökan ska innehålla en kort beskrivning av dig själv (max en A4-sida), i vilket du även motiverar varför du söker just den här kursen, samt en översiktlig sammanställning av utbildningar och arbeten. Länka gärna till en eventuell LinkedIn-sida.

När får jag besked om jag kommit in?

Besked kommer senast i samband med sista ansökningsdag.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

56 250 kronor

Studieavgift exkl. moms

45 000 kronor

Datum

24 aug

Sista datum för ansökan

21 sep

Kursstart

45

Lektionstimmar