Event marketing

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • 24 timmar

Möten, stora som små, är inte bara en chans att synas för stunden utan bjuder in till direkt försäljning och möjlighet att bygga varumärket på sikt. Den här kursen ger dig den grundläggande kunskap som behövs för att använda event marketing, eller möteskommunikation, som en framgångsrik del i företagets marknadsplan.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 8 feb 2018

Datum: 12 mar 2018 – 7 maj 2018

Sista ansökningsdag: 8 feb 2018

Hur: Dagtid

Antal timmar: 24

Egen studietid: ca 30 timmar

Kursdatum: Måndagar 12/3, 19/3, 9/4, 16/4, 23/4 och 7/5 kl 13.00-17.00

Om kursen

Event Marketing och möteskommunikation är en disciplin som växer både i Sverige och internationellt. Det är en kommunikationsform som både kan stärka varumärket på lång sikt och öka försäljningen här och nu.

Internt i organisationer spelar stora och små möten en avgörande roll vid förändrings- och förankringsarbeten. Karaktäristiskt för många event är att kommunikationen sker ”live” vilket ställer särskilt stora krav på professionalitet, kunskap och förberedelser.

Kursen hålls på en övergripande nivå och rymmer inte i någon större utsträckning hur du utför arbetet på detaljnivå. Hit räknas sådant som, hur du utformar inbjudningar, bokar lokaler, väljer leverantörer etc.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som helt eller delvis arbetar med eller kommer att arbeta med Event Marketing eller annan möteskommunikation. För dig som vill ha en professionell utbildning inom området. Du bör ha erfarenhet av att arbeta med marknadsförings- och kommunikationsfrågor.

Kursansvarig

tommy-brotte-berghsTommy Brotte, Interaktiva möten. Tommy har arbetat i över 20 år med möteskommunikation på bl a Bond Consulting och Imagine.

12 mar 2018 – 7 maj 2018

Sista ansökningsdag är 8 feb 2018

Hur: Dagtid
Antal lektionstimmar: 24
Egna studietimmar: ca 30 timmar
Kursdatum: Måndagar 12/3, 19/3, 9/4, 16/4, 23/4 och 7/5 kl 13.00-17.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 8 feb 2018

Det här får du

  • Vilka olika typer av evenemang finns det och hur ser branschen ut?
  • Sponsring och finansiering av event
  • Kommunikation och påverkan i event- och mötessammanhang
  • Arbetet med en brief och projektplan
  • Definitioner och begrepp inom Event marketing
  • Metoder för målsättning, mätning och uppföljning
  • Att skapa en upplevelse i tid och rum
  • Operativ projektledning av event: körschema, arbetsprocess, arbetsroller och krishantering
  • Ekonomi och finansiering
  • Case – med B2B, B2C, corporate events och sponsring

Vanliga frågor

Denna kurs ges endast en gång per år, på våren.

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs som även innefattar ett projektarbete (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

27 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

22 000 kronor

Datum

8 feb

Sista datum för ansökan

12 mar

Kursstart

24

Lektionstimmar