Marknads-PR

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 21 timmar

PR har blivit en allt viktigare del av marknadsplanen och kan vara ett väldigt effektivt sätt att nå ut – om det görs på rätt sätt. Den här kursen bygger på de kunskaper du redan har och vänder sig till dig som vill börja arbeta mer aktivt och effektivt med Marknads-PR.

Sammanfattning

Ansök nu Sista ansökningsdag är 6 nov 2017

Datum: 6 dec 2017 – 8 dec 2017

Sista ansökningsdag: 6 nov 2017

Hur: Dagtid Intensiv

Antal timmar: 21

Egen studietid: ca 2-3

Kursdatum: Onsdag 6/12, torsdag 7/12 och fredag 8/12 kl 09.00-17.00

Om kursen

Marknads-PR ger dig de kunskaper du behöver för att arbeta proaktivt med PR som en del av marknadsföringen. Vi går igenom arbetsprocessen, vad du ska tänka på och hur du ska jobba för att nå maximal effekt. Kursen ger dig också kunskap om hur medielandskapet förändras och samt hur det påverkar PR-arbetet och vilka fördelar man kan dra av detta. Kursen varvar teori med konkreta exempel och praktiska handfasta övningar baserade på autentiska kundbehov.

Kursens olika perspektiv:
1. Omvärlden: Varför blir marknads-PR allt viktigare som marknadsföringsverktyg?
2. Innehållet: Vad utgör bra marknads-PR och bra innehåll för förtjänade kanaler?
3. Hantverket: Hur jobbar jag med och planerar för marknads-PR i min vardag?

Vem är kursen för?

Kursen riktar sig både till dig som vill lära dig hantverket och arbeta med marknads-PR i vardagen, och till dig som vill bli bättre på att kravställa och beställa tjänster inom marknads-PR.

Kursansvarig

Mattias.Ström.BerghsMattias Ström har bred erfarenhet av marknads-PR genom både svenska och internationella uppdrag för bland annat Electrolux, Facebook och SCA. Mattias har tidigare arbetat med internationellt prisbelönade kampanjer som ”Vac from the Sea”, ”The Node Pole”, ”Music that sucks” och ”90 day store experiment”.

6 dec 2017 – 8 dec 2017

Sista ansökningsdag är 6 nov 2017

Hur: Dagtid Intensiv
Antal lektionstimmar: 21
Egna studietimmar: ca 2-3
Kursdatum: Onsdag 6/12, torsdag 7/12 och fredag 8/12 kl 09.00-17.00
Ansök nu Sista ansökningsdag är 6 nov 2017

Det här får du

  • Genomgång av det nya medielandskapet
  • PR som marknadsverktyg
  • Att använda omvärlden som resurs för kreation och innehåll
  • PR i digitala kanaler och sociala medier
  • Att kravställa och följa upp marknadsföringsaktiviteter och marknads-PR
  • Förståelse för vad som utgör framgångsrik marknads-PR
  • Färdighet att kunna arbeta framgångsrikt med marknads-PR
  • Förmåga att identifiera och värdera möjligheter att arbeta med marknads-PR

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

"Har lärt mig så otroligt mycket nytt!"

Sofia Löfkvist, Moderaterna

Sofia Löfkvist, Moderaterna

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

27 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

22 000 kronor

Datum

6 nov

Sista datum för ansökan

6 dec

Kursstart

21

Lektionstimmar