Marknadsföring med Virtual Reality

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 7 timmar

Virtual Reality (VR) är nästa stora mediakanal. Världens största techbolag satsar stenhårt på tekniken och under de kommande åren kommer vi uppleva en revolution som många anser är lika stor som när TV introducerades. I den här kursen lär du dig hur ditt företag kan marknadsföra sig med VR, från några tusenlappar upp till miljonbudget.

Vill du bli kontaktad när ansökan öppnas?

Om kursen

Denna endagskurs ger dig insikt i möjligheterna och begränsningarna med VR-tekniken. Du får se exempel på hur företag och organisationer såsom McDonalds, New York Times, Röda Korset och Lockheed Martin använt sig av tekniken för att skapa upplevelser åt sina respektive målgrupper.

Du får testa de olika plattformarna, för att själv kunna bilda dig en uppfattning om vilken teknik som passar. Dessutom kommer du under dagen själv producera en kort VR-film, från idé till distribution via YouTube.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till alla som är intresserade av att använda sig av VR i sin marknadsföring och vill veta mer om möjligheter, priser och tillvägagångssätt. Du jobbar kanske på en marknadsavdelning eller kommunikationsbyrå som vill addera det erbjudandet för kunder framöver.

Vill du bli kontaktad när ansökan öppnas?

Det här får du

  • Insikt i hur VR kan användas för marknadsföring
  • Kompetens att agera beställare i ett VR-projekt
  • Förmåga att skapa enklare VR-produktioner själv
  • Tips på underleverantörer av VR-produktioner

 

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om att läsa en kurs på Berghs.

Kursansvarig

VR.tobias.berghsTobias Lundqvist, programansvarig för heltidsutbildningarna Digital Strateg och Digital Kreatör på Berghs. Tobias har arbetat globalt med digital kommunikation för varumärken såsom Pepsodent, Max Factor, Proctor & Gamble och WWF. Tobias har också ett förflutet inom filmproduktion, samt som copywriter inom reklambranschen.

"Virtual reality kursen var en bra mix mellan teori och praktik med goda exempel och fysiskt upplevelse av VR genom inspirerande och relevanta case."

Silvia Barklund, medieansvarig

Silvia Barklund, medieansvarig

Ansökan och antagningskrav

Skicka också med

På denna kurs krävs det inga ansökningshandlingar.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

7 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

6 000 kronor

Tillkommande kostnader

Du måste ta med dig en egen dator.