Marknadsföring på Snapchat

Berghs Professional

  • Dagkurs_Piktogram Dagtid
  • Intensiv_Piktogram Intensiv
  • 7 timmar

Snapchat har på kort tid blivit världens snabbast växande plattform inom sociala medier. Med över 10 miljarder videovisningar per dag och över 150 miljoner dagliga användare är Snapchat en otroligt viktig komponent i framtidens mediamix. Vad är fördelarna och hur kan ditt företag få ut ert budskap via Snapchat?

Vill du bli kontaktad när ansökan öppnas?

Om kursen

Vi kommer att lära oss hur Snapchat blivit en av världens största plattformar inom sociala medier och hur du kan använda Snapchat som marknadsföringskanal. Du får kunskaper och praktisk kompetens i hur du navigerar och hur du som företag bör kommunicera och komma nära din målgrupp.

Dagen kommer ge dig som kursdeltagare en inblick i Snapchats olika delar: det nya användarbeteendet, hur användarna kommunicerar och hur både företag samt världens ledande tidningar skapar egna redaktioner för Snapchat.

Att finnas och vara aktiv på Snapchat är en utmaning, särskilt om man står för ett varumärke eller en produkt. Men med rätt tänk och kunskap kan man indentifiera skillnaden på att bygga en egen kanal och/eller använda sig av redan stora kanaler för att ha närvaro i plattformen.

Vi kommer gå igenom hur influencers har byggt upp stora lojala följeskaror och varför engagemanget i kanalen är så stort.

Vem är kursen för?

Kursen vänder sig till dig som vill kommunicera ut ett varumärke, produkt eller idé på ett långsiktigt och engagerande sätt, både med er som avsändare eller i interaktion med er målgrupp. Målet är att du efter kursen kommer ska känna dig säkrare i din roll som kommunikatör eller beställare för denna plattform.

Kursansvarig

Eric Lundström, VD och grundare av Cube. Cube är Sveriges största agentur för profiler i sociala medier, totalt når Cube ut till 13 miljoner människor varje dag. Eric har sedan tidigare jobbat inom musikvärlden och har lång erfarenhet kring att jobba med personer bakom olika sociala kanaler.

Vill du bli kontaktad när ansökan öppnas?

Det här får du

  • Snapchats historia, nuläge och framtid
  • Hur jobbar influencers i denna plattform
  • Vad skiljer egen kanal och synas i redan etablerade kanaler
  • UX, användarbeteendet
  • Hur och varför vi jobbar med Snapchat
  • Framgångsfaktorer och fallgropar
  • Olika case

Vanliga frågor

Hittar du inte svaret på din fråga eller vill ha mer information? Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna om Berghs kurser.

Ansökan och antagningskrav

Behöver jag några förkunskaper?

Det underlättar om du har erfarenhet av att jobba med sociala medier. Kursen vänder sig till dig som arbetar med marknadskommunikation/marknadsföring eller är på väg in i en sådan roll.

När får jag besked om jag kommit in?

På denna kurs gäller löpande antagning och principen först till kvarn. Det innebär att du är garanterad en plats i och med din anmälan under förutsättning att vi fortfarande har platser kvar att erbjuda. Senast i samband med sista ansökningsdag får du besked.

Kursintyg

Efter genomförd kurs (och minst 80% närvaro) utfärdas kursintyg.

Vad kostar kursen?

Studieavgift inkl. moms

7 500 kronor

Studieavgift exkl. moms

6 000 kronor