Berghs Trend Sessions

Berghs Trend Sessions är nätverket för dig som söker ett givande forum för samtal och reflektioner kopplat till kommunikation, ledarskap och utveckling. Vi möts fyra gånger under året för att djupdyka i aktuella teman, plockade från Berghs omfattande trendrapport - According to Berghs.

Varje träff fokuserar på ett utvalt område och ger därför den där extra tiden vi så ofta saknar vid kortare seminarier: att kombinera egen reflektion med input från andra kompetenta nätverksdeltagare. Målet med Berghs Trend Sessions är att du ska känna dig uppdaterad, men också få ny energi och inspiration för att möta egna utmaningar och förverkliga möjligheter!

Första nätverksträffen kommer att handla om Inkludering och normkreativitet. 

Plats: Berghs School of Communication

Tisdagar: 11.30 – 13.30

Datum för året: 14/5, 3 /9, 15/10, 12/11

Pris: 14.900 kr ex moms för ett år

Intresseanmälan

Berghs Trend Sessions har ett begränsat antal deltagare och krav på vissa gemensamma förutsättningar. I ansökan berättar du kortfattat om dina förväntningar på nätverket och ger exempel på vad du gör idag i din roll samt om det är aktuellt, kommer att göra i en framtida roll.

Skicka in din intresseanmälan här! Sista ansökningsdag: 14 april

Vem är nätverket för?

Vi tror att du har, eller är på väg mot, en ledande funktion i din yrkesroll eller företagande. Om du leder andra och/eller ansvarar för ett eller flera områden på din arbetsplats har du goda möjligheter att nyttja Berghs Trend Sessions på ett bra sätt. Du gäller också om du är specialist, driver egna projekt, innovationsarbete eller samverkan mellan olika funktioner/team.

Det ingår ett år av Berghs Update*, ett videobaserat kunskapsabonnemang med tillhörande arkiv. Några teman i arkivet har varit: Beteendedesign, facilitering, Lean Marketing och Social Video. Nya aktuella teman produceras löpande under året. Nedan ser du ett exempel från Berghs Update med temat ”Beteendedesign”.

Ansvariga för Berghs Trend Sessions

Camilla Wallander, CEO Berghs

Bakgrund som marknadschef på NK, Hufvudstaden och SAS. I sitt ledarskap är nyckelorden kreativitet och innovation, med drivkraften att skapa en utvecklingskultur där alla bidrar.

Joakim Thulin, Head of strategic Insight

Bakgrund från konsultarbete på PR-byråer, lobbyarbete, skapa förutsättningar för entreprenörskap. Nyfikenhet kring vår samtid/framtid kopplat till lärande och utveckling.