Upplev slututställningen igen genom app

Besökte du Berghs slututställning på tema Great Minds Don't Think Alike men känner att du vill se den igen? Hann du inte kolla igenom alla montrar? Missade du den kanske helt? Var lugn. Genom en app kan du uppleva Berghs Grad Show 2012 om och om igen.

 

Genom appen, som är en webbapp skapad av Dareville för Berghs Studentbyrå 2012, kan man se, höra och uppleva slututställningen igen. Och igen. Allt du behöver göra är att knappa in berghsgradshow.com i webbläsaren i din smartphone - och sidan blir en app. Mycket nöje! 

403

 

404

 

405

 

Söktrycket för Berghs utbildningar ökar!

Ansökningar till Berghs heltidsprogram med start i höst har ökat med 22% jämfört med föregående år. Det handlar om kommunikationsutbildningar inom kreation, design, strategi, digitalt, PR, produktionsledning och Berghs Bachelor. Det är en stor ökning i söktryck jämfört med statistik från Universitets- och högskolerådet (UHR) och Myndigheten för Yrkesskolan (MYH), som nyligen släppte sina rapporter inför årets antagning. Berghs bryter mot trenden både när det kommer till antalet sökande, och antalet studenter i jobb efter sina utbildningar.

Hur tar du steget till ett övergripande kommunikationsansvar?

Ett kommunikativt ledarskap kännetecknas av dialog, återkoppling, öppenhet, närvaro och att medarbetarna involveras i beslutsfattandet. Det berättar Andris Zvejnieks, som är kursansvarig för executivekursen Communication management samt intensivkursen Kommunikationschefens viktigaste verktyg på Berghs.

Därför måste vi alltid värdera samverkan framför tentor

One Show är en av de tongivande tävlingarna i reklam-, kommunikation och designbranschen just nu. Tävlingen, som anses vara en av världens största i sin genre, sker årsvis under en intensiv majvecka i New York. Som en del av tävlingen arrangeras även Creative Summit, där hundratals deltagare från världens alla hörn talar, inspireras och lär av varandra. Berghs Christopher Waldekrantz var på plats på Creative Summit och delar här med sig av sina spaningar från dagen.

Kom igång med ditt företags marknadsföring på LinkedIn - på en dag!

LinkedIn är den självklara plattformen för företag som är verksamma inom B2B men rymmer också oändligt många möjligheter för företag som är inriktade på B2C. Det menar Maria Wade, kursansvarig för Berghs kursnyhet Marknadsföring på LinkedIn. Här delar Maria med sig av några praktiska tips för dig som vill komma igång på stört.