
Schedule / 31 May 2022
Schedule / 1 Jun 2022
- 12.00Urban Design & Planning (SWE)
- 17.00Endineering: How to Design the End (ENG)
- 17.30Artist: KONE MARA
- 18.00Why We Need Inner Space (SWE)
- 18.45The Future of Social Media is All Talk (ENG)
- 19.15Spoken Word Performance (ENG)
- 19.30Klubb Kvadrat (SWE)
- 20.15Berghs Awards (ENG)
- 21.00Artist: KLARA KELLER
- 22.00Afterparty

Eurocommercial properties
Köpcentrum-jätten ser efter pandemin en utmaning i att skapa evenemang som når målgruppen både digitalt och och fysiskt.
UTMANING
Under pandemin har behovet av väl fungerande fysiska möten och digitala lösningar ökat. Eurocommercial ser stor potential i att deras köpcentrum kan vara en plats för möte och aktivitet samtidigt som en digital plattform kan driva trafik till deras handelsplatser.Projektet ska ta fram en plattform som ska fungera som en hybridlösning för evenemang vilket skapar likvärdigt engagemang såväl digitalt som fysiskt. Målet är att få fler att interagera med varumärket, samt skapa och stärka relationer med deras besökare. Lösningen ska kunna appliceras på samtliga varuhus under en längre tid.
IDÉ
Vår lösning är konceptet Studentjakten. Studentjakten går ut på att stötta unga och vara en del av de stora händelserna de går igenom i livet. Studenten är en engagerande tid för stora delar av samhället, inte minst för studenterna. Däremot är det en kostsam period som kan skapa utanförskap samtidigt som aktiviteterna runt omkring riskerar att gå överstyr. Eurocommercial ska därför anordna aktiviteter där målgruppen genom att delta kan vinna ekonomisk finansiering.
Aktiviteterna är utformade likt de traditionsenliga och väletablerade studentuppdragen. Klasser tävlar mot varandra och samlar poäng genom att utföra uppdrag - alltså en poängjakt. Genom aktiviteterna formas en relation till ungdomarna och genom det ekonomiska stödet kan fler unga få möjligheten att finansiera en av de viktigaste händelserna i livet.
RESULTAT
Med hjälp av Studentjakten kommer Eurocommercial bli en självklar del i målgruppens liv. Detta blir en möjlighet för köpcentrumen att synas i upptagningsområdet, vilket ökar deras varumärkeskännedom, både inom den primära och sekundära målgruppen.
Det kommer i sin tur att öppna upp möjligheter till relationsbyggande mellan köpcentrum och målgrupp. På lång sikt ser vi att detta ska bli attraktivt för nästkommande avgångsstudenter och bli till ett etablerat koncept/tradition.