
Schedule / 31 May 2022
Schedule / 1 Jun 2022
- 12.00Urban Design & Planning (SWE)
- 17.00Endineering: How to Design the End (ENG)
- 17.30Artist: KONE MARA
- 18.00Why We Need Inner Space (SWE)
- 18.45The Future of Social Media is All Talk (ENG)
- 19.15Spoken Word Performance (ENG)
- 19.30Klubb Kvadrat (SWE)
- 20.15Berghs Awards (ENG)
- 21.00Artist: KLARA KELLER
- 22.00Afterparty

Lantmännen
Lekmän vs Lantmän – syftesdriven kommunikation om 100 års erfarenhet.
UTMANING
Lantmännen kom till oss med ett uppdrag som bestod av två delar: Vi skulle positionera Lantmännen som ett syftesdrivet företag med ett viktigt och positivt samhällsbidrag, samt hitta ett sätt för varumärket att komma närmare allmänheten. Vi såg ett problem i att den breda allmänheten inte vet vad Lantmännen faktiskt gör, en konsekvens av för få kontaktytor med ”vanligt folk”. Möjligheten vi såg var att skapa kännedom kring Lantmännen på ett engagerande sätt för allmänheten, genom att jacka in i beteenden och aktiviter som människor bryr sig om.
Som en effekt av den geopolitiska krisen och de höjda matpriserna har frågan om Sveriges matförsörjning väckts. En relevant fråga för Lantmännen, som i över 100 år har försett Sveriges hushåll med mat på bordet genom sitt livskraftiga lantbruk. Samtidigt på individnivå såg vi att debatten om matförsörjning har lett till ett ökat intresse för odling och frågan om självförsörjning har väckts. Hemmaodlingen, som redan under en längre tid har ökat i popularitet. Men det är ju som så, att även fast alla kan odla, så kan inte vem som helst försörja Sverige - som Lantmännen kan.
IDÉ
I konceptet Lekmännen ställer vi ett humoristiskt och självsäkert sätt Lekmän mot Lantmän. Hemmaodlarna - mot de riktiga proffsen - Lantbrukarna. För visst drömmer vi alla om att få se våra grödor växa, att få så och att få skörda, men det är tack vare Lantmännens erfarenhet och kunskap som de har lyckats säkra matförsörjningen från jord till bord i över 100 år. Så om du som Lekman får missväxt i balkonglådan i år igen, misströsta ej, Lantmännen har 19 000 bönder som finns där för dig.
RESULTAT
Konceptet Lekmännen tillåter Lantmännen att på ett engagerande och relevant sätt berätta om sitt syfte och bidrag till dagens samhälle. Genom konceptet får vi allmänheten att förstå värdet av Lantmännen genom kunskap om vad de gör, och genom kunskap får vi människor att känna att Lantmännen har ett viktigt syfte.