
Schedule / 31 May 2022
Schedule / 1 Jun 2022
- 12.00Urban Design & Planning (SWE)
- 17.00Endineering: How to Design the End (ENG)
- 17.30Artist: KONE MARA
- 18.00Why We Need Inner Space (SWE)
- 18.45The Future of Social Media is All Talk (ENG)
- 19.15Spoken Word Performance (ENG)
- 19.30Klubb Kvadrat (SWE)
- 20.15Berghs Awards (ENG)
- 21.00Artist: KLARA KELLER
- 22.00Afterparty

Min Stora Dag
Idén som ökar insamling med hjälp av omslagspapper
UTMANING
Skapa en julkampanj som ökar insamling och kunskap om Min Stora Dag. Julen är en tid då många är villiga att ge, men det är också en tid då det är extra svårt att nå genom bruset. Min Stora Dag arbetar med att ge livsviktig glädje till barn som kämpar med allvarliga sjukdomar och diagnoser, genom att uppfylla önskningar. I dagsläget känner de flesta till Min Stora Dag, men få donerar pengar till stiftelsen, eftersom man inte riktigt förstår vad en Stor Dag innebär och betyder för de sjuka barnen. Med andra ord behöver Min Stora Dag göra något som fångar uppmärksamheten i december och samtidigt förtydligar vad donationen gör för skillnad.
IDÉ
Vi tar fram ett omslagspapper, som både kan slå in önskningar och få önskningar att slå in. Då julen är önskningarnas högtid, vill vi påminna om Min Stora Dags viktiga arbete med att förverkliga allvarligt sjuka barns stora drömmar. Lösningen blir att tillsammans med barnen ta fram ett omslagspapper som baseras på att de får rita sina önskningar. Att bo på ishotellet. Få sjunga med Amy Diamond. Gå på tivoli. Upplevelser som skapar livsviktig glädje. Pappret säljs inför jul och alla intäkter från omslagspappret går till arbetet med önskningar som fortfarande väntar på att uppfyllas. För att fler sjuka barn ska få ett avbrott i en kämpig vardag och en Stor Dag att minnas.
RESULTAT
Med omslagspappret gör vi det enklare för potentiella givare att donera till Min Stora Dag. Vi förenklar donationsprocessen och sänker tröskeln genom att erbjuda möjlighet att göra skillnad när målgruppen köper något de redan har tänkt att köpa i jul, nämligen omslagspapper. Samtidigt som pappret och kampanjen kommunicerar vad Stora Dagar är och betyder för barn som kämpar. Plötsligt syns Min Stora Dag i nya miljöer – i butiken, hemma hos familjen, under granen. Omslagspappret gör det möjligt för kampanjen att synas bortom det offentliga rummet. En möjlighet som kan ge upphov till nya samtal om organisationen och det viktiga arbetet som görs. På det sättet får vi även in nya givare som kan hjälpa Min Stora Dag att fortsätta förverkliga sjuka barns önskningar.