Synlighet i media

Berghsstudenter gör Stockholms största julkalender
Under december månad transformeras en av Södermalms mest igenkända fasader till en gigantisk, levande julkalender – formgiven av studenter vid Berghs School of Communication ...
Berghsstudenter skapar Stockholms största adventskalender
I hörnet Åsögatan/Nytorgsgatan kommer det i december projiceras Stockholms största adventskalender. Bakom luckorna finns en animation eller film av studenter på Berghs.
Examensprojekt från Berghs ska stärka Cancerfondens relation till gen Z
Genom att flytta fokus från sorg till livskraft ska examensprojektet ”Dör för dig” skapa en ny relation mellan Cancerfonden och unga.
The Top 10 Advertising & Design Schools of 2025
It's the top ten, baby
DEBATT: Viktigare med fria tankar än hårda fakta i skolan
Ska Sverige fortsätta vara en innovationsnation kan vi inte nöja oss med att endast fostra duktiga ja-sägare som har alla rätt, skriver Svante Ahlman.
Cannespodden: Berghs-studenterna som vann Future Lions
240 skolor tävlade i Future Lions i år – Berghs vann. Nu berättar studenterna bakom det prisade projektet hur det gick till.
Sverige behöver fler skolor i världsklass – inte färre
DEBATT: Vägen till skolor i världsklass är inte lång. Vi har redan visat att det går. Men det kräver mod att släppa fram nytänkande, och långsiktighet i…Träna din kreativitet – med Camilla Wallander, VD på Berghs School of Communication
I det här avsnittet gästas vi av Camilla Wallander, VD på Berghs, som delar med sig av insikter kring hur alla kan träna upp sin kreativitet – oavsett bakgrund eller erfarenhet. Kreativitet är inte en medfödd talang för några få, utan en färdighet som kan utvecklas av alla genom träning, samarbete och inspiration.
Berghs blir School of the Year: ”Smäller såklart oerhört högt”
Berghs School of Communications har som första europeiska skola kammat hem förstaplatsen i studenttävlingen The Young Ones. Sammanlagt fick studenterna ta emot 38 priser.
”Att AI ännu inte tagit våra jobb betyder inte att vi kan slappna av”
Den verkliga risken är inte att AI tar våra jobb, utan att vi misslyckas med att anpassa oss, skriver Berghs-studenterna Jonathan Kovács och Albin Malcherek Wahlström.
Berghs School of Communication - Supero - Cut the budget, not the fun!
Att kreativiteten sitter i hjärnan ser man när man tittar på alla som söker sig till Berghs School of Communication.
Berghsstudenterna listar: Här är byråerna som gjort bäst intryck
Berghs-studenterna Teo Kildén och Enzo Cavazza inspireras av Resumés byråtopp och rankar vilka byråer som gjort bäst intryck på framtidens reklamare. ”Om ni skulle bjuda in oss på en berömd byråkaffe skulle vi inte bli skitledsna.”