Synlighet i media
Berghs School of Communication: A growing hub for the top communicators of tomorrow
Berghs School of Communication is known for its high-quality, award-winningeducation, which is run in close collaboration with the industryVicky rädd att avslöjas, från fina skolan till Apple
I skolan bland diplomatbarnen och på toppjobbet i Silicon valley – Vicky Inoue har ofta känt sig som att hon inte hör hemma. Bluffsyndromet drabbar många, men kan vara vanligare bland minoriteter.Berghs School of Communication: insights for data-driven marketing
Berghs School of Communication is a leading communication school that uses Salesforce to analyse and improve their marketing performance.The Entrepreneurs #4 Archives - Monocle
Monocle is a global briefing covering international affairs, business, culture and design.Sveriges främsta reklamskola får ny visuell identitet
I samband med att Berghs School of Communication flyttar till Norra Djurgårdsstaden i Stockholm får skolan en uppdaterad visuell identitet framtagen av Kurppa Hosk.#2 "Vi måste nå ut och öka mångfalden" | BERGHS - Men tack för visat intresse! | Lyssna här
I dagens avsnitt befinner vi oss på Berghs Festival där vi träffar vi Camilla Wallander, VD på Berghs School of Communication och Naomi H...Bringing up adland: The new wave of creative talent from Sweden's Berghs School
What can the UK creative industry learn from the unique set-up at Sweden's Berghs School of Communication?Berghs inleder samarbete med Luleå-byrå
Som ett svar på behovet av kompetensutveckling i Norrbotten inleder Berghs School of Communication ett samarbete med Meramedia Akademi.Linn Tornérhielm, Berghs - ett auktoriserat utbildningsföretag
När konkurrensen hårdnar vill vi tillsammans med andra auktoriserade utbildningsföretag stå för en seriös och kvalitetssäkrad utbildningsbransch.Berghs startar inkluderingsråd
För att få in fler perspektiv på skolan och öka mångfalden i kommunikationen tillsätter Berghs ett inkluderingsråd. "För mig handlar det om branschens utveckling, trovärdighet och överlevnad", säger David Khabbazi, vd på I am Collective.För femte året i rad – Berghs utses till världens bästa reklamskola
Sedan AKQA Future Lions instiftades 2005 har den svenska reklamskolan kammat hem priset hela sju gånger. Se bidragen som ledde fram till årets vinst.100-wattaren får ny kategori – skapad av Berghs-studenter
100-wattaren får specialpriset 100-fattaren som lyfter kampanjer som "fattar konsekvenserna av ens reklam och arbetar ansvarsfullt och aktivt med inkludering och att motverka skeva ideal". Priser är en idé på initiativ av studenter från Berghs School of Communication.