Synlighet i media

100-wattaren får ny kategori – skapad av Berghs-studenter
100-wattaren får specialpriset 100-fattaren som lyfter kampanjer som "fattar konsekvenserna av ens reklam och arbetar ansvarsfullt och aktivt med inkludering och att motverka skeva ideal". Priser är en idé på initiativ av studenter från Berghs School of Communication.
Avsnitt 5: Kreativitet med Joakim Thulin - Framtidens färdigheter - en podcast från tankesmedjan Futurion
För att öka kreativiteten behöver vi tänka och arbeta cirkulärt istället för linjärt. Mer visuellt än textbaserad och dessutom främja samtal där folk kan prata till punkt, snarare än brainstorming med alla bollar i luften. Det säger Joakim Thulin, Head of strategic insights på Berghs School of Communication när han gästar Per Lagerström och Ann-Therése Enarsson i det senaste avsnittet. Han lanserar också lögnen som ett lite otippat knep att öka den egna kreativiteten!
Berghs startar egen studio – vill närma sig konsultsidan
Berghs School of Communication lanserar idag satsningen Berghs Studio. Studion kommer att arbeta direkt mot kunder i skarpa uppdrag. "Vi vill förverkliga de fantastiska koncept som skapas i huset", säger Berghs vd Camilla Wallander.