Berghs School of Communication är en av världens främsta kommunikationsskolor med lokaler i Norra Djurgårdsstaden i Stockholm. Skolans pedagogikform "Action Based Learning" fokuserar på att lära genom handling, inte enbart teori.
Berghs erbjuder kurser och program både på plats och online. Med yrkesverksamma lärare och unika undervisningsmetoder ger skolan studenterna en nära koppling till den verkliga kommunikationsvärlden genom både fiktiva och verkliga kundcase.
Pressmeddelanden
A house och Berghs lanserar PT-pass med fokus på framtidens skills
I höst gör A house en ny satsning där lärande möter träningskultur. I samarbete med Berghs School of Communication erbjuder […]
Svensk spets i global kreativitet – tre vinster för Berghs i D&AD
När årets D&AD New Blood Awards delades ut i London den 2 juli stod tre team från Berghs School of […]
BERGHS STUDENTER VINNER FUTURE LIONS I CANNES
När Future Lions firar 20 år av att premiera världens mest innovativa unga kreatörer, står ett studentteam från Berghs School of Communication som en av årets fyra vinnare på scenen i Lumiere Theatre i Cannes.
Synlighet i media
The Top 10 Advertising & Design Schools of 2025
It's the top ten, babyDEBATT: Viktigare med fria tankar än hårda fakta i skolan
Ska Sverige fortsätta vara en innovationsnation kan vi inte nöja oss med att endast fostra duktiga ja-sägare som har alla rätt, skriver Svante Ahlman.Cannespodden: Berghs-studenterna som vann Future Lions
240 skolor tävlade i Future Lions i år – Berghs vann. Nu berättar studenterna bakom det prisade projektet hur det gick till.
Talespersoner
Camilla Wallander
Specialområden: Ledarskap, framtidens kompetenser, talang, stadsutveckling och trender inom kommunikation. Camilla besvarar även frågor kring Berghs School of Communication som företag.
Joakim Thulin
Specialområden: AI, innovation och trender inom kommunikation.
Marie Alani
Specialområden: Lärande (fokus Berghs heltidsutbildningar), ledarskap, organisationskultur, inkludering samt internationell kommunikation.
Linn Tornérhielm
Specialområden: Lärande (fokus Berghs kursutbud), arbetsmarknadsbehov och karriär 2.0.
Patrik Hambraeus
Specialområden: Storytelling, lärodesign, utveckling av TV-format, facilitering, AI som verktyg, , positive impact (Inner Development Goals), generativ coaching, personregi och kamera coaching, manus för scen och TV, moderator, workshopledare och kursdesigner.
Presskontakt

VD / CEO
