Studentliv
Studentliv har fokus på våra heltidsutbildningar och hur det är att studera heltid på Berghs. Läs om samverkanskurserna där de olika programmen jobbar tillsammans med diverse kommunikationsutmaningar. Förstå mer om hur du som student kan jobba med olika projekt, få insyn i de olika kreativa tävlingar etc. Här samlar vi alla artiklar kopplade till studentlivet på Berghs.
Career Day lockar företagen som vill nätverka
Under alla hjärtans dag firade vi på Berghs en annan högtid för åttonde året i rad, nämligen Career Day.
PR-studenternas projektidé var helt rätt i tiden
Att äga sin egen data är ingen mänsklig rättighet.
Berghsstudenterna tar fram ärlig reklam för rakning
Reklamfilmer på kvinnor som rakar benen och får glödande ben som lockar positiv uppmärksamhet från hennes omgivning, är något vi fått se upprepade gånger.
Hållbar turism i fokus under årets Berghs Explore
Hur kan man som kommersiellt varumärke göra för att skapa gynnsamma affärer men samtidigt bidra till en mer hållbar turism?
Kreativitet på schemat för studenterna på Strategisk kommunikation
Under oktober och november har heltidsstudenterna på Strategisk kommunikation genomfört kursen Strategisk idé- och konceptutveckling, där de fick i uppdrag att skapa en varumärkesplattform för Svenska Turistföreningen.
Daga lyfter brist på jämställdhet i reklambranschen
Daga Simonsson går andra året på Art Director/Copywriter på Berghs och arrangerade i tisdags ett seminarium för att diskutera hur reklambranschen ska bli mer jämställd.
Intressanta möten och fler valmöjligheter var ledorden för Berghs Career Day 2019
Berghs lanserade konceptet Career Day år 2012.
12 tips på hur du skapar de bästa arbetsproverna!
Hur skapar man de bästa arbetsproverna, de där som gör att du i slutändan kommer in till Berghs heltidsutbildningar?
Berghsstudenter är finalister i Fight Gunfire with Fire
Förra året gick The One Club, arrangörerna för tävlingen One Show, ut med en extrabrief gällande vapenvåldet i USA.
Studenten Julia har formgivit Berghs kaffemuggar
Var sjätte månad går Berghs ut med en minibrief till sina kreativa studenter om att formge skolcaféets muggar.
Anna pluggar till Growth Marketer – en kreativ analytiker
Anna Nevalennaya pluggar Berghs heltidsprogram Growth Marketer.
Trendspaning: STHLM Tech Fest 2018
Under STHLM Tech Fest samlas mer än 5000 start-ups, investerare, designers, utvecklare, och journalister för att dela kunskap och inspireras.