INSTÄLLT! Berghs Morning Routine: Datadriven marknads­föring

Att investeringar i webb och digital marknads­föring ökat kraftigt de senaste åren har troligtvis inte undgått någon.

Datum
12 mars 2020
Tid
08:30 – 09:30
Den här händelsen har redan skett.

Att investeringar i webb och digital marknads­föring ökat kraftigt de senaste åren har troligtvis inte undgått någon. En välfungerande digital närvaro är för många organisationer idag helt avgörande för att över huvud taget överleva. Detta ställer naturligtvis höga krav både på den kompetensen man besitter internt men även på de tjänster man köper in från konsulter eller byråer.

Vilka kompetenser är viktiga att ha internt? Vad ska man som beställare av digital marknads­föring tänka på? Samt vilka är några av de vanligaste fallgroparna när man jobbar datadrivet eller köper in dessa tjänster?

Under det här seminariet kommer vi att dyka ner i ämnen såsom SEO, SEM, SMM & webbanalys.

På scenen står David Lindh som är digital strateg på Berghs där han ansvarar för bland annat digital annonsering, analys och mätning samt beställning av webbutveckling. Han har tidigare jobbat som specialist inom Facebook och Google Annonsering på byrå samt har lång erfarenhet av att utbilda företag inom digital marknads­föring.

På grund av risk för smittspridning av covid-19/Coronaviruset uppmanar vi dig som under de senaste 14 dagarna besökt något av de länder/regioner som Folkhälsomyndigheten anger som högriskområden att inte delta på evenemanget. Vi hoppas på förståelse för detta.

Kaffe och smörgås serveras från kl 8.00. Kl 8.30 börjar föreläsningen och dörrarna stängs.