Berghs Morning Routine - Att mäta kundnytta

Hur mäter ni relationen mellan förtaget och era kunder? Och hur skulle ni kunna göra?
- Datum
- 22 februari 2018
- Tid
- 08:00 – 09:30
- Plats
- Sveavägen 34, Stockholm, Sverige
Se på karta
Nyckeltal kring affär, produktivitet och effektivitet är vardagsmat för de flesta företag. Men hur många av nyckeltalen är egentligen kundorienterade? Hur mäter ni relationen mellan förtaget och era kunder? Och hur skulle ni kunna göra? Det handlar Berghs Morning Routine om den här gången.
Många organisationer använder sig av strategiska nyckeltal för att mäta företagets utveckling. Dessvärre används dessa nyckeltal allt för ofta för att endast mäta affär, produktivitet och effektivitet, och allt för sällan till att mäta kundnytta. En tydlig trend är att ledningsgrupper de senaste åren har förstått vikten av kundorienterade nyckeltal, vilket mäter relationen mellan kunderna och företaget.
Men hur gör man för att mäta kundnytta? Hur identifierar man rätt nyckeltal för olika typer av företag? Hur identifierar man önskade kundbeteenden som gynnar affären?
På scenen ser vi den här morgonen Lina Holmgren och Anette Lovas, som delar med sig av 4 viktiga tips på hur du kan börja arbeta med dessa nyckeltal – direkt.
Anette är kursansvarig för UX strategi på Berghs Upgrade Digital design och konsult på Frontit inom digital produktutveckling, förändringsledning och agil coach. Lina är Digital strateg på Forefront Consulting.
Varmt välkommen!
Det här evenemanget har begränsat antal platser och det är först till kvarn som gäller. Om evenemanget blir fullbokat har vi tyvärr ingen väntelista.
Fler event

Berghs Morning Routine: Designing for What’s Next
Join us for an hour of inspiration and practical insights on how Design Futures can be a powerful complement to your work. Welcome!

Marketing and Content in the Age of AI
The rise of generative AI is transforming how brands create and distribute content—but it also raises pressing legal and ethical questions.

Berghs Festival 2025
It’s time. On May 23–24, Berghs opens its doors for the annual graduation exhibition — now transformed into a two-day communication festival.