Berghs Morning Routine - Att mäta kundnytta

Hur mäter ni relationen mellan förtaget och era kunder? Och hur skulle ni kunna göra?
- Datum
- 22 februari 2018
- Tid
- 08:00 – 09:30
- Plats
- Sveavägen 34, Stockholm, Sverige
Se på karta
Nyckeltal kring affär, produktivitet och effektivitet är vardagsmat för de flesta företag. Men hur många av nyckeltalen är egentligen kundorienterade? Hur mäter ni relationen mellan förtaget och era kunder? Och hur skulle ni kunna göra? Det handlar Berghs Morning Routine om den här gången.
Många organisationer använder sig av strategiska nyckeltal för att mäta företagets utveckling. Dessvärre används dessa nyckeltal allt för ofta för att endast mäta affär, produktivitet och effektivitet, och allt för sällan till att mäta kundnytta. En tydlig trend är att ledningsgrupper de senaste åren har förstått vikten av kundorienterade nyckeltal, vilket mäter relationen mellan kunderna och företaget.
Men hur gör man för att mäta kundnytta? Hur identifierar man rätt nyckeltal för olika typer av företag? Hur identifierar man önskade kundbeteenden som gynnar affären?
På scenen ser vi den här morgonen Lina Holmgren och Anette Lovas, som delar med sig av 4 viktiga tips på hur du kan börja arbeta med dessa nyckeltal – direkt.
Anette är kursansvarig för UX strategi på Berghs Upgrade Digital design och konsult på Frontit inom digital produktutveckling, förändringsledning och agil coach. Lina är Digital strateg på Forefront Consulting.
Varmt välkommen!
Det här evenemanget har begränsat antal platser och det är först till kvarn som gäller. Om evenemanget blir fullbokat har vi tyvärr ingen väntelista.
Fler event

An AIEd Unconference: More talk, more action
How can AI transform education and help us create the learning of the future?

Berghs Unconference – en dag för kunskap, insikter och AI

Berghs Morning Routine: Hållbarhetskommunikation som når fram
Många företag gör ett fantastiskt hållbarhetsarbete – men varför når budskapet inte ut? Kom och få tips på hur du gör din kommunikation relevant!