Berghs Morning Routine – Digital Design

Den här händelsen har passerats.

9 maj 2017

Tid: 08:30 - 09:30
Plats: 34 Sveavägen 11193 Stockholm
Se på karta

Anmälan krävs

Anmäl dig nu

Genom ett nytt utbildningskoncept, Berghs Upgrade, ger Berghs möjlighet att skifta karriär och utbilda till en ny yrkesroll baserad på befintlig kompetens - på 12 veckor.

9 maj 2017

Den här händelsen har passerats.

Tid: 08:30 - 09:30

Plats: 34 Sveavägen 11193 Stockholm

Se på karta
Anmäl dig nu

Anmälan krävs

Genom ett nytt utbildningskoncept, Berghs Upgrade, ger Berghs möjlighet att skifta karriär och utbilda till en ny yrkesroll baserad på befintlig kompetens – på 12 veckor. Först ut i utbudet blir utbildningen Digital Design, ett program för grafiska designers som vill skifta till digital design. 
Välkommen att lyssna till Johan Björnsrud, programansvarig för Digital design och få inspiration samt grunderna i att designa för interaktivitet.

Hur kommer man igång med att skapa digital design? Vilka likheter och skillnader finns det mellan något som är fasttryckt och något som är interaktivt och rör på sig? Hur vägleder man användaren till att inte bara använda produkten på rätt sätt utan även bygga dess innehåll och öka dess värde?
I en miniworkshop lämnar vi ytan och börjar dyka ned till hur de allra mest inflytelserika digitala produkterna är uppbyggda för att fånga upp och till och med förändra våra vanemönster. Kanske kommer du på idén till nästa revolutionerande digitala produkt denna morgon?
Det blir allt vanligare att människor skolar om sig eller vidareutbildar sig senare i livet och detta har vi tagit fasta på genom att tillhandahålla det nya utbildningskonceptet Berghs Upgrade. Först ut är utbildningen Digital design som startar 18 sep 2017 och vid denna Morning Routine finns lärare och handledare till hands för frågor om utbildningen och hjälp med studierådgivning.
Vi bjuder på kaffe och smörgås.Varmt välkommen!

Fler event

4 juli

Berghs Update – Live i Almedalen

Välkommen till en eftermiddag med Berghs där vi under tre seminarier tittar närmare på frågor som "hur skyldig är reklambranschen till post-truth-samhället", det nya ledarskapet och "influencers - en inblick i det nya mediesamhällets aristokrati". Eftermiddagen är gratis men anmälan krävs.

Läs mer