Berghs Morning Routine: Digital spridnings- och kanalstrategi - Nytt datum

Framväxten av ny digital teknik har öppnat upp ett helt nytt ekosystem
av kanaler för spridning av innehåll. Tempot är rasande snabbt med ständigt ändrade algoritmer och nya innehållsformat.

Datum
8 november 2018
Tid
08:30 – 09:30
Plats
Berghs School of Communication, Bobergsgatan, Stockholm, Sverige
Se på karta
Den här händelsen har redan skett.

Det blir allt svårare för kommunikatörer och marknadsförare att nå igenom med sitt innehåll, oavsett som det handlar om att sälja (reklam), bygga varumärke (PR) eller tillgodose behov (content marketing).

Hur ska du som marknadsförare och innehållsproducent hantera detta?

I det här frukostseminariet tar Lydia Kellam med dig på en resa som lyfter blicken och diskuterar spridning ur ett holistiskt perspektiv som inkluderar alltifrån webb, nyhetsbrev, sociala medier till VR och poddar. En lyckad digital spridning är inget du kan gissa dig till: det kräver en metodisk arbetsprocess som integrerar strategi, planering, kunskap och flexibilitet.

Lydia är ansvarig för programmet Growth Marketer som utbildar nytänkande digitala marknadsförare på Berghs. Som strateg och marknadsförare inom sociala medier och digital kommunikation har hon jobbat med bl.a. House of Radon, Prime, SVT, Warner Music och Futerra.  Lydia har roligast på jobbet när hon får väcka andras och sin egen nyfikenhet, testa olika lösningar och samarbeta med personer som vågar välja nya vägar och tankesätt.

Kaffe och smörgås serveras från kl 8.00. Kl 8.30 börjar föreläsningen.