Berghs Morning Routine: Fejkkampanjer och viral marknads­föring

Hur lanserar du en marknadsföringsbyrå om du aldrig någonsin tidigare jobbat i branschen?

Datum
10 december
Tid
08:30 – 09:30
Plats
Bobergsgatan 48, Stockholm, Sverige
Se på karta
Den här händelsen har redan skett.

Utan några ingångar i kommunikations­branschen valde Mikael Johansson att kidnappa välkända varumärken genom att utföra fejkkampanjer i deras namn.

Kampanjer som skulle leda till officiella samarbeten, nyhetsinslag i nationella medier och miljontals visningar på sociala medier.

Mikael driver nu sin enmansbyrå Swinton International GmbH och menar att all PR är bra PR, och att företag borde våga ta ut svängarna mer i sin marknads­föring.

Kom och lyssna till Mikael som berättar om:

  • Case breakdowns för utvalda fejkkampanjer
  • Formeln för viralt content
  • Juridiska hot och arga företag
  • Är all PR bra PR och borde företag våga mer?
  • Oortodoxa sett att pitcha kampanjer
  • Om idéers skörhet
  • Content-algoritmers nyckfullhet
  • Att kombinera kreatörskap och marknads­föring
  • Vikten av att bygga en personlig publik

Medverkande:

Mikael Johansson som driver enmansbyrån Swinton International GmbH.

Var?

Norra Djurgårdsstaden på Bobergsgatan 48 (ingång från gränden). Viktigt att vara på plats i god tid då vi stänger dörrarna kl. 08.30.
Det serveras kaffe/te och smörgås från kl. 08.15.

Övrigt

Detta seminarium kan komma att fotograferas för interna och externa kanaler. Seminariet hålls på svenska.

Begränsat antal platser och det är gratis.
Detta event kommer inte att sändas online eller spelas in.

Kontakta oss om du har frågor eller önskar avboka din plats.

VÄLKOMMEN!