Berghs Morning Routine: CRM-verktyget alla marknadsförare talar om

Salesforce används idag utav tusentals företag och däribland några av världens mest omtyckta varumärken. Vad är det som gör det så populärt? Vi tar en en titt på varför Salesforce är ett av marknadsförarnas nya favoritverktyg.

Datum
22 november 2018
Tid
08:30 – 09:30
Plats
Sveavägen 34, Stockholm, Sverige
Se på karta
Den här händelsen har redan skett.

Martin Edenström och Patrik Karlsson från Capgemini går igenom vad som gjort sälj- och marknadsstödprodukten Salesforce till ett fenomen. En genomgång av Trailblazers, CX-produktsviten, nya sätt att arbeta, Ohanas innebörd och vad som årligen lockar 170 000 deltagare till Dreamforce-konferensen.

Martin har haft förmånen att influera och påverka digitaliseringen i Sverige under snart 20 års tid. Dels i rollen som expertkonsult på Capgemini, men även genom egna branschsajten och nyhetsbrevet MKSE.com som tiotusentals beslutsfattare läser varje månad. På Capgemini är Martin chef vid kundupplevelseenheten DCX och ansvarar för gruppens partnerskap inom martech och marketing automation.

Patrik Karlsson har ägnat de senaste fyra åren till att vägleda organisationer inför och genom verksamhetsförbättringar med Salesforce som möjliggörare. Som verksamhetsanalytiker på Capgemini fokuserar han på hur kunder kan maximera verksamhetsnyttan av sin investering i Salesforce genom förbättrad kund- och medarbetarupplevelse.

Kaffe och smörgås serveras från kl 8.00. Kl 8.30 börjar föreläsningen.