Berghs Morning Routine - Immersiva medier

Denna morgon går vi igenom begreppet immersiva medier och vad det innebär.
- Datum
- 12 december 2017
- Tid
- 08:30 – 09:30
Idag hör vi ofta begreppet immersiva media inom kommunikation. Vad innebär det? Vad är det? Denna morgon går vi igenom begreppet vad det står för och vilken typ av produktioner det kan handla om.
Hur skapar man en lyckad kampanj med hjälp av immersiva medier? Finns det gemensamma framgångsfaktorer för kommunikation som använder sig av AR och VR? Hur når man ut när när immersiva medier ännu inte blivit massmedier?
Det finns många frågor och den 12 december besvarar vi på Berghs tillsammans med DVA var vi befinner oss inom immersiva media idag och hur det kan komma att se ut framöver. Vi får ta del av erfarenheter från tidigare produktioner samt färsk inspiration från lanseringar som kommer inom kort när det gäller VR och teknik som underlättar för konsumenten.
På scen ser vi Bo Gustafsson, Creative Director och Jessica Thorelius, VD på DVA.
Välkommen!
Fler event

Berghs Morning Routine: Designing for What’s Next
Join us for an hour of inspiration and practical insights on how Design Futures can be a powerful complement to your work. Welcome!

Marketing and Content in the Age of AI
The rise of generative AI is transforming how brands create and distribute content—but it also raises pressing legal and ethical questions.

Berghs Festival 2025
It’s time. On May 23–24, Berghs opens its doors for the annual graduation exhibition — now transformed into a two-day communication festival.