Berghs Update – Live i Almedalen

Den här händelsen har passerats.

4 juli 2017

Tid: 14:30 - 17:00
Plats: 34 Strandgatan 621 56 Visby
Se på karta

Anmälan krävs

Anmäl dig nu

Välkommen till en eftermiddag med Berghs där vi under tre seminarier tittar närmare på frågor som "hur skyldig är reklambranschen till post-truth-samhället", det nya ledarskapet och "influencers - en inblick i det nya mediesamhällets aristokrati". Eftermiddagen är gratis men anmälan krävs.

4 juli 2017

Den här händelsen har passerats.

Tid: 14:30 - 17:00

Plats: 34 Strandgatan 621 56 Visby

Se på karta
Anmäl dig nu

Anmälan krävs

Berghs Update är Berghs abonnemangstjänst som bygger på omfattande omvärldsbevakning, analyser, metoder och rekommendationer inom utvalda områden. I år gör vi en skräddarsydd live-version av Berghs Update för dig som är på plats i Almedalen.

På plats i Almedalen fokuserar vi i den unika livesessionen av Berghs Update på tre aktuella områden, fördelade på tre halvtimmeslånga föreläsningar. Frågorna vi fokuserar på är vilka samhällsförändringar och trender som påverkar förutsättningarna för hur kommunikatörer kan, och bör, arbeta?

14:30 – 15:00
Update #1: Sanning, lögn och kommunikation – så medskyldig är reklambranschen till post-truth-samhället.
Vi fann oss plötsligt yrvaket i en sanningsrelativistisk samtid, hur gick det till och hur medskyldig är reklamen? Tor Löwkrantz Waxin, kommunikationsstrateg, Berghs School of Communication.

15:00 – 15:30
Update #2: Det nya ledarskapet – från micromanagement till kompetensförädling.
Modernt ledarskap släpper tyglarna och fokuserar på att förädla medarbetarnas kompetenser över tid, lärdomar och konkreta verktyg från Berghs vd. Camilla Wallander, VD, Berghs School of Communication.

15:30 – 16:00
Update #3: Dom kallar sig influencers – en inblick i mediesamhällets nya aristokrati.
När vi inte kan ropa till oss uppmärksamhet kan vi köpa in oss hos den som redan har en publik. Hur arbetar reklambranschen i Sverige och internationellt med influcencers och entertainers? Och vad innebär det för oss som konsumenter? Joakim Thulin, Head of Strategic Insight, Berghs School of Communication.

16:00 – 17:00
Student Lab: Livepitch! Inom Student Lab samarbetar studenter med processledare i uppdrag för att ta fram kreativa och innovativa idéer utifrån en kommunikationsutmaning. I den här specialversionen av Student Lab ser vi studenterna pitcha live, i sin utmaning från utbildningsföretaget Sanoma. Sanomas vision är att skapa världens bästa skola – för alla. Men hur skapar vi en skola där lärare ges förutsättningar att kunna få med sig eleverna på en livslång läranderesa? I Student Lab Livepitch möter du ett av Sveriges ledande läromedelsföretag och lyssnar på studenter som pitchar sina lösningar och idéer på scen inför publik!