Berghs Update – Live i Almedalen

4 juli 2017

Tid: 14:30 - 17:00
Plats: 34 Strandgatan 621 56 Visby
Se på karta

Anmälan krävs

Anmäl dig nu

Berghs Update är Berghs abonnemangstjänst som bygger på omfattande omvärldsbevakning, analyser, metoder och rekommendationer inom utvalda områden. I år gör vi en skräddarsydd live-version av Berghs Update för dig som är på plats i Almedalen.

4 juli 2017

Tid: 14:30 - 17:00

Plats: 34 Strandgatan 621 56 Visby

Se på karta
Anmäl dig nu

Anmälan krävs

Frågorna vi fokuserar på är vilka samhällsförändringar och trender som påverkar förutsättningarna för hur kommunikatörer kan, och bör, arbeta?
På plats i Almedalen fokuserar vi i den unika livesessionen av Berghs Update på tre aktuella områden, fördelade på tre halvtimmeslånga föreläsningar.

14:30 – 15:00
Update #1: Sanning, lögn och kommunikation – så medskyldig är reklambranschen till post-truth-samhället.
Vi fann oss plötsligt yrvaket i en sanningsrelativistisk samtid, hur gick det till och hur medskyldig är reklamen? Tor Löwkrantz Waxin, kommunikationsstrateg, Berghs School of Communication.

15:00 – 15:30
Update #2: Det nya ledarskapet – från micromanagement till kompetensförädling.
Modernt ledarskap släpper tyglarna och fokuserar på att förädla medarbetarnas kompetenser över tid, lärdomar och konkreta verktyg från Berghs vd. Camilla Wallander, VD, Berghs School of Communication.

15:30 – 16:00
Update #3: Dom kallar sig influencers – en inblick i mediesamhällets nya aristokrati.
När vi inte kan ropa till oss uppmärksamhet kan vi köpa in oss hos den som redan har en publik. Hur arbetar reklambranschen i Sverige och internationellt med influcencers och entertainers? Och vad innebär det för oss som konsumenter? Joakim Thulin, Head of Strategic Insight, Berghs School of Communication.

16:00 – 17:00
Student Lab Stories: Student Lab är ett format där studenter samarbetar interdisciplinärt ihop med processledare i uppdrag att ta fram kreativa och innovativa idéer utifrån en kommunikationutmaning. Under en dag jobbar tre till fyra team med samma uppgift för att under slutet av dagen pitcha idéerna.