GRUPP 11: The never ending collection

Electrolux Groups nya kampanj "The never ending collection" är skapad för en mer hållbar värld – eftersom att de mest hållbara kläderna är de du redan har. 

GRUPPENS FÖRSLAG

Även när ägarna går bort finns deras berättelser kvar i plaggen de lämnar efter sig. Vi kan förlänga deras liv med en klädkollektion som lyfter fram deras berättelser och låter dem leva vidare. Klädkollektionen består av noggrant utvalda plagg som donerats av personer som vill förlänga livet på sina plagg. Kollektionen tvättas sedan i Electrolux tvättmaskiner med miljövänliga skötselråd för att bevara sin ursprungliga charm. "The never ending collection" finns tillgänglig på plattformen som syftar till att omdefiniera hållbar konsumtion genom att personer får motivera varför de önskar ett plagg. För att få minnena att vara för evigt.


GRUPPMEDLEMMAR

Sara Khosravi – Produktions­ledning
Siri Cervin – Strategisk Kommunikation
Claudia Sonntag-Peters – Public Relations
Viktor Klouras – Art Direction
Alexander Holm – Growth Marketing 
Paula Menyes – Digital Design & Strategy
Anyela Mohlin – Communication Design