GRUPP 5: Man Up For Change

Idag utgörs 75 % av det obetalda arbetet av kvinnor. Mer jämställda länder leder till ökad hållbarhet. Och för att vi ska kunna skapa ett mer jämställt samhälle så behöver vi börja i hemmet, där värderingar, attityder och normer etableras. Men även där Electrolux figurerar.

GRUPPENS FÖRSLAG

Electrolux produkter har sedan länge möjliggjort för kvinnor att lägga mindre tid på hushållet och därmed kunna studera, arbeta och delta i samhället. Electrolux Groups nya koncept “An Equal Home” är skapat i syfte att visa på den ojämna könsfördelningen som finns i hemmet och lyfta den sociala hållbarheten.

Med kampanjen “Man Up For Change” tar Electrolux Group ställning i att männen behöver bidra mer i hemmet. Att ha en humoristisk underton i kampanjen är för att påvisa att utvecklingen går i rätt riktning men att vi behöver ta ett kollektivt ansvar. Dessutom tror vi på att det är en bra metod för att möta och engagera målgruppen.


GRUPPMEDLEMMAR

Selma Lindén – Art Direction
Joel Tagesson Råd – Public Relations
Marco Antonio Taccola – Communication Design
Tilde Lalander – Digital Design & Strategy
Yassin Muse – Growth Marketing
Helen Fesehaye – Produktions­ledning
Tove Åstrand – Strategisk Kommunikation