Kursansvariga

Tobias Brandt

Tobias.Brandt

Gör?

Head of Strategy på varumärkesbyrån Singular Studios.

Bakgrund

Jag hade forskardrömmar inom filmvetenskap, men fick kalla fötter och började plugga marknads­föring. 20 år senare har jag jobbat med kommunikation och varumärkesdriven affärsutveckling för en mängd företag i nästan alla branscher man kan tänka sig, oftast med någon form av digital kärna. Jag började min bana under dotcom-eran på ett galet och underbart företag som hette Framfab och jobbade sedan länge inom Publicis innan jag började på varumärkesbyrån GROW och sedan Perfect Fools.. Har undervisat på Berghs i mer än 10 år. På den tiden hette kursen “Kreativitet i digitala medier”.

Vad inspireras du av?

Ny teknik.

Har du någon hobby/vad gör du på fritiden?

Samlar på vinylskivor (gammal teknik!).

Vad är det roligaste med att föreläsa på Berghs?

Interaktiviteten - att få lära ut och samtidigt lära sig själv nya saker när man ställs inför klasser med massor av smarta människor.

Dold talang?

Ganska duktig på att memorera PIN-koder.

Tobias.BrandtTobias Brandt

Ansvarig för kursen Varumärkes­positionering och strategi på Berghs.