Berghs söker en initiativrik caféansvarig!

Nu söker vi en person med ansvar för Berghs caféverksamhet. Du jobbar i en miljö där vi integrerat café, reception och workspace. Vi behöver en doer som får mycket gjort och där mötet med studenter, lärare och kursdeltagare är viktigt för att säkerställa hög service. Som del av serviceteamet bidrar du till att bygga varumärket Berghs!

Om Berghs School of Communication:

Berghs är en världsledande skola som erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom ­kommunikation. I vårt utbud finns allt ifrån heltids­utbildningar och kurser till skräddarsydda företagslösningar. Våra förhållningssätt vi tror leder oss i rätt riktning är att utveckla, samverka, utmana, vara lärande samt inkluderande. Berghs ligger i centrala Stockholm och är en del av utbildningskoncernen Intendia Group. Läs mer om Berghs.

Om rollen:

Ditt huvudansvar är att planera, utveckla och driva vårt café. Det innebär att säkerställa att våra kursdeltagare och studenter får en bra upplevelse på Berghs, att det finns ett relevant utbud till försäljning och att verksamheten är lönsam. Du är även back up till receptionen. Du bidrar till att säkerställa vår servicekvalitet, dvs du är öppen, inkluderande, ger energi och inspirerande.

Ditt team:

Du tillhör team Service (tillsammans med två servicekoordinatorer, en driftansvarig och en servicechef), och rapporterar till servicechefen på Berghs.

Ansvar och arbetsuppgifter i urval:

Caféet

  • Föreslå innehåll och utveckla vårt sortiment
  • Planera och beställa varor samt följa upp på ekonomi
  • Presentera vårt utbud på ett fräscht sätt och se till att miljön är inbjudande
  • Marknadsföra och sälja tillgängligt sortiment
  • Ansvara för fikabeställningar (internt och externt)
  • Ha catering- och leverantörskontakt ihop med service- och driftchef

Reception

  • Agera som back up till receptionen
  • Välkomna studenter, kursdeltagare, lärare, företag och andra besökare
  • Ta emot inkommande samtal och svara på inkommande mail

Erfarenhet och egenskaper

Du bör ha relevant erfarenhet inom café- och serviceområdet. Erfarenhet av administrativa system är meriterande men inte avgörande, däremot är det viktigt att du har digital kompetens och är en van datoranvändare. Vi lägger stor vikt vid personlighet och inställning!

  • Serviceminded
  • Organiserad
  • Gillar att samverka i team
  • Kommunikativ i tal och skrift
  • Initiativrik, och vilja att testa nytt
  • Känsla för presentation och skapa trivsel
  • Bra på att prioritera

Så söker du:

Maila work@berghs.se och märk mailet “Servicekoordinator”. Vi tar emot ansökningar löpande men vill gärna få in din ansökan så snart som möjligt. Vi eftersträvar ökad mångfald och kommer att beakta detta i vårt urval. Tjänsten är på 100% med start 7 januari 2019. Utbildning kommer att ske under en vecka i slutet av december.

”Allas bidrag bygger Berghs – ditt agerande är viktigt – kom ihåg att allting kommunicerar!”