Om Berghs

Servicekoordinator till Berghs (Vikariat)

Är du en serviceminded person som tycker om personliga möten och arbetar bra i team? Som servicekoordinator på Berghs ansvarar du för att det första mötet uppfattas som personligt, professionellt och inspirerande. Du utgör en viktig länk mellan oss och vår omvärld!

Berghs erbjuder strategisk och kreativ utbildning på olika nivåer inom ­kommunikation. I vårt utbud hittar du allt ifrån heltids­utbildningar och kurser till skräddarsydda företags­lösningar. Berghs ligger i centrala Stockholm och är en del av utbildningskoncernen Intendia Group. Läs mer om Berghs.

Om rollen:

Som servicekoordinator på Berghs ansvarar du för att det första mötet uppfattas som personligt, professionellt och inspirerande. Du utgör en viktig länk mellan oss och vår omvärld både via personliga möten samt över telefon och mail. Du tillhandahåller hög service och guidar våra föreläsare, studenter och kursdeltagare rätt.

Du kommer att assistera vår säljavdelning med olika administrativa uppgifter en viss procent av din tid samt vara back up till Berghs kafé, som är i anslutning till receptionen.

Ditt team:

Servicekoordinatorn arbetar på avdelningen Service tillsammans med ett team av kollegor (två servicekoordinatorer, en driftansvarig och en servicechef). Du kommer att rapportera till servicechefen på Berghs.

Ansvar och arbetsuppgifter i urval:

  • På ett personligt, professionellt och serviceinriktat sätt ta emot studenter/kursdeltagare, lärare och andra besökare
  • Bemanna Berghs reception
  • Guida inkommande samtal vidare/ta meddelanden
  • Ge vägledning och viss studievägledning
  • Ge löpande information och service till studenter/kursdeltagare och lärare
  • Hantera Berghs info-mail/posthantering/bud
  • Vara administrationen och övriga avdelningar behjälplig vid behov
  • Back up till Berghs kafé

Erfarenhet och egenskaper

Du bör ha relevant erfarenhet inom serviceområdet och en naturlig förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Erfarenhet av administrativa system är meriterande men inte avgörande, däremot är det viktigt att du har digital kompetens och är en van datoranvändare. Vi lägger stor vikt vid personlighet och inställning.

  • Förmåga att uttrycka dig obehindrat i tal/skrift på både svenska och engelska
  • Har ett genuint intresse för service
  • Arbetar bra i team
  • Tar egna initiativ och vågar både tänka och prova nytt
  • Lätt att lära dig saker
  • Har arbetat i administrativa och digitala system tidigare
  • Trivs bra med att vara ansiktet utåt
  • Bra på att prioritera

Sök så här:

Maila work@berghs.se och märk mailet “Servicekoordinator”. Vi tar emot ansökningar löpande men vill gärna få in din ansökan så snart som möjligt. Tjänsten är ett vikariat på 100% i 1,5 år med start 7 januari 2019. Utbildning kommer att ske under en vecka i slutet av december.

Vi ser fram emot att höra ifrån dig!