Press

Berghs stärker upp och rekryterar ny marknadschef, projektledare/affärsstrateg och digital kreatör.

ons, 17 feb, 2021, 06:00

Berghs School of Communication satsar på att stärka upp sitt erbjudande och design av en nytänkande läromiljö såväl fysiskt som online. Berghs inleder det nya året med att flytta in i egen profilbyggnad på 3500 kvm i Gasverket i Norra Djurgårdsstaden, lanserar nytt co-working erbjudande ”c/o Berghs” där olika perspektiv, mångfald och ett cirkulärt lärande kan växa fram. Förra veckan lanserades även ett nytt moderniserat och mer dynamiskt varumärkesuttryck. I samband med detta rekryteras ny kompetens genom Lina Kellgren som ny marknadschef, Jasper Hein Nordling som projektledare/affärsstrateg och Emil Randulv i rollen som digital designer.

Lärande står högt på agendan i samhället idag och kommunikation är viktigare än någonsin för att driva utveckling. Företag behöver kompetens­utveckla och människor behöver kompetensväxla i allt högre grad. Det gör att Berghs lägger ännu mer kraft på att utveckla relevanta utbildningar och kurser som ligger i framkant samt nya tjänster som ska stödja företag att bygga upp sina egna lärandesystem.

-Ett ekonomiskt pressat läge i världen, kräver nytänk och leder till nya behov. Vi tror på att förändring börjar från kommunikation som adderar värde och är hållbar. Berghs växlar upp med fler distanskurser, nya internationella format samt etablerar oss som en scen för kunskap, kultur, entreprenörskap och möten. Jag är väldigt glad över att välkomna Lina, Jasper och Emil som bidrar med en positiv framåtdrift, säger Camilla Wallander, VD Berghs.

Lina har jobbat med PR och kommunikation i flertalet år och har sin nisch inom populärkulturen. Hon besitter erfarenhet både från kund- och byråsidan samt inom traditionell och digital kommunikation. Närmast kommer hon från Universal Music, där hon dels jobbat med PR för internationella artister i Sverige, samt ansvarat för PR-hubben i bolagets digitala marknadsföringsavdelning.

- Att få börja min nya tjänst på Berghs i just denna tid känns otroligt spännande. Jag är övertygad om att Berghs har kraft att utveckla både varumärket och skolan i en stark framåtriktning. Jag ser fram emot att få jobba tillsammans med så passionerade kollegor och studenter och stimuleras av vårt fokus på mångfald och inkludering, säger Lina Kellgren ny marknadschef Berghs.

Jasper kommer senast från rollen som CMO på Another Tomorrow med tidigare erfarenhet som Business Director på Nord DDB och Edelman Deportivo. Samt andra värdefulla erfarenheter från tiden som mediarådgivare, managmentkonsult och kappsegling.

- Berghs är en perfekt plattform för mig att utvecklas som individ och samtidigt kunna bidra till att ge företag en språngbräda genom kompetensutveckling. Investeringar i kunskap och kreativitet är det mest värdefulla organisationer och individer kan göra i osäkra tider och jag ser mycket fram emot att få vara en del av att utveckla det erbjudandet, säger Jasper Hein Nordling

Emil examinerades från Berghs heltidsprogram Communication Design förra våren och ska nu som digital designer sätta och utveckla den nya visuella identiteten. Med erfarenheten från att under fyra år driva eget företag med onlineförsäljning av mineral make-up har Emil med sig kunskap kring e-commerce, foto, digital design och logistik. Han efterträder Teo Hässler som går vidare till globala digitala byrån Valtech.

- Det känns kul att få vara med och skriva ett nytt kapitel i Berghs historia. Jag ser fram emot att jobba mer med Motion Design kopplat till den nya identiteten. Det finns en skön energi här som drar till sig människor som vill utveckla nytt tillsammans, säger Emil Randulv.