Hej och välkommen till Berghs School of Communications pressrum. Här uppdaterar vi kontinuerligt med pressmeddelanden och nyheter. Nedan finner du våra senaste pressmeddelanden och här till vår bildbank.

Berghs inbjudna av UD - ska stärka Sverige som kreativt och innovativt land
Idag, 13 september 2016, startar Utrikesdepartementets satsning Team Sweden kulturella och kreativa näringar. I expertgruppen bestående av 40 olika aktörer är Berghs roll att bidra med insikter till arbetet med en internationalisering av kultur och kreativa näringar.
Berghs lanserar intensivkurs i digital innovation i London
I Berghs nya tvådagarskurs Action for Innovation reser vi till London för att möta ett urval av intressanta företag, byråer och start-ups som drivs av innovation.
Berghs rankas återigen högst bland världens ledande kommunikationsskolor
För tredje gången i rad utnämns nu Berghs School of Communication till “School of the Year” i tävlingen Future Lions. Skolan hade flest studentgrupper bland tävlingens 100 finalplatser och bedöms därför hålla högst jämn kvalitet och innovationshöjd bland skolorna i de 69 länder som deltog.
Studentbidragen som prisades i Cannes - storslam för Berghs
Berghs studenter gjorde succé även i årets omgång av Future Lions i Cannes. Två av de fem vinnande idéerna skapades av studentgrupper från Berghs. Totalt hade Berghs fler nominerade studentbidrag än någon annan skola på de 100 finalplatserna och utnämndes återigen till School of the Year.
Söktrycket för Berghs kommunikationsutbildningar ökar!
Ansökningar till Berghs heltidsprogram med start i höst har ökat med 22% jämfört med föregående år. Det är kommunikationsutbildningar inom kreation, design, strategi, digitalt, PR, produktionsledning och bachelor. De områden som ökat mest är strategisk kommunikation, såväl att läsa heltid på Berghs som att läsa ett halvår här och fortsätta på partnerskolor utomlands.
De handplockas till nya Berghs Advisory Board
Berghs handplockar entreprenörer, affärsutvecklare och kommunikatörer till nya Berghs Advisory Board. Gruppens sammansättning speglar den strategiska riktning som kommunikationsskolan har valt. Nu sätts fokus på området kreativ innovation som kompletterar Berghs arv av att utveckla strategisk och kreativ kompetens.
Berghs studenter introducerar Moto X Force i sociala medier
Under helgen ska Moto X Force återuppstå som nytt varumärke i sociala medier. Detta genom studenter från Berghs School of Communication, som i formatet Berghs Student Lab under två intensiva helger arbetar med att lansera Lenovos mobilsatsning Moto X Force på den svenska marknaden.
Studenter på Berghs låser in sig i kreativt labb
Studenterna på Berghs heltidsprogram Digital Strateg/Digital Kreatör vill utmana strukturer och normer för framtidens kommunikation. Klassen som examineras senare i vår förbereder sig på en rad kreativa tävlingar i det slutna labbet.
"Berghs examensprojekt är matchmaking på hög nivå"
Berghs examensprojekt är en lång historia av kreativa lösningar på företags och organisationers utmaningar inom kommunikation. I år lanserar Berghs ett nytt angreppssätt och metodik kring examensprojekten, Berghs Boost Camp, där företag bjuds in att delta i processen tillsammans med studenterna.
Berghs vill göra finkulturen tillgängligare
Under två veckor med start idag kommer Berghs samtliga diplomstudenter att lägga allt annat åt sidan för att intensivt undersöka hur konstnärlig kultur kan nå fler människor. Det hela är ett samarbete med Kulturrådet i det traditionsenliga Berghs Explore, projektet där hela skolan tillsammans undersöker hur kommunikation kan göra skillnad i samhället.
Designtävlingen Renault by Berghs har fått en vinnare!
Nu är vinnarna i den frivilliga designtävlingen Renault By Berghs klara och igår kväll tog de stolta studenterna emot förstapriset på Scandic Anglais i Stockholm. Det vinnande bidraget är Renault Clio Lozenge!
Berghs rör sig närmre affären när studenterna startar eget
Tre veckor in på terminen lanserar studenter från Berghs utbildningar Digital Strateg och Digital Kreatör 24 nya företag. Under tre intensiva veckor har de jobbat fram affärsidé, design, kod och slutligen lansering.