Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

48 timmar med Berghs

img frooont
Ännu en vecka lider mot sitt slut och ännu en gång har det hänt en hel del på Berghs, både innanför och utanför dörrarna till Sveavägen 34. Vi har till exempel diskuterat hur man utbildar framtiden med representanter ur branschen, fått besök från Australien, haft ett fullsatt frukostseminarium och druckit en himla massa koppar kaffe.

Skrivet av Berghs School of Communication
Augusti 26, 2011

Onsdag 14.00: 

Guldägget fyller 50 år och firar med att bjuda in branschen till Fotografiska för en seminariedag fylld av mingel, restrospektiva tillbakablickar och trendspaning. Berghs marknadschef Åsa Marklund presenterar, tillsammans med studenterna Maja Fogelrö och Victoria Nyberg, programpunkten ”Hur vi kläckte Ashton” och Berghs utbildningschef Joakim Thulin och Hyper Islands vd Johanna Frelin diskuterar den inte helt enkla utmaningen i ”att utbilda framtiden”.

212

216

 

Torsdag 08.30: 

Dags för höstens första frukostseminarium på Berghs. Micke Kazarnowicz, kursansvarig för Berghs distanskurs Interactive Communication in English, talar om interaktiv kommunikation i dagens medielandskap inför en fullsatt seminariesal. Under frukostseminariet visar han hur dagens medielandskap förvandlats från en arena där den aktör med mest resurser gjorde sig mest hörd till dagens landskap, där allt kommunicerar och man måste förtjäna sin plats i rampljuset. Han visar exempel på mer eller mindre lyckade kampanjer och pekar på trender. Budskapet som stannar med publiken efter seminariet blir ”transparency is not an option”. (Se hela frukosteminariet med Micke här

 

213

217

 

Torsdag 12.00: 

Eva, ansvarig för Berghs cafeteria, tillhandahåller studenter med kaffe, lunch, godis och te. En dryg vecka inpå terminen har de flesta redan lärt känna Eva och tur är väl det, hon kommer att fungera som deras vätske- och påfyllningsstation under det kommande året.

214

 

Fredag 13.00:

Berghs får finbesök från Australien av Leanne Sobel, Project Space and Industry Liaison Manager på Billy Blue College of Design i Sydney. Billy Blue är en av de skolor som Berghs samarbetar med och dit kan studenterna som läser Berghs Bachelor välja att förlägga sin studietid efter den första terminen i Stockholm. Leanne berättar om hur Billy Blue arbetar och precis som Berghs är ledord för utbildningen att den ligger nära verkligheten (och branschen!), att studenterna arbetar med skarpa case och att utbildninen innehåller flertalet utställningar under årets gång. Här står Leanne Sobel, till höger, tillsammans med Berghs egen Lotta Blomberg, Head of International Studies.

215