Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

48H inhämtar inspiration i naturmiljö

berghs artipelag
48H, Sveriges största reklamtävling för och av studenter, går av stapeln i vår. Varje år sätts en ny projektgrupp av studenter från olika kommunikationsskolor ihop för att skapa årets tävling. Årets projektgrupp har nu kommit igång och jobbar för fullt för att i vår kunna arrangera en spännande och engagerande tävling.

Skrivet av Berghs School of Communication
Oktober 21, 2013

Marknadsgruppen har överlämnat den kreativa briefen till tävlingens formgrupp som nu kan sätta igång arbetet att ta fram designen för kommande 48h. Formgruppen tog sig i torsdags ut till natursköna Artipelag för att hämta inspiration som kan hjälpa dem att skapa ett lyckat formkoncept för 48h. En ny plats för gruppen där de erbjöds inspiration av nytänkande konst i en naturskön miljö.

888

I projektgruppen för 48H hittas 2014 inte mindre än nio studenter från Berghs. En av dem är Grafisk design-studenten Anna Turdell, som berättar om dagen på Artipelag:

-Vi behövde inspiration och kände att vi ville göra något nytt. Så vi tog oss till Artipelag som erbjuder något extra. Inspiration i en naturmiljö var en perfekt aktivitet för vår grupp som ville hämta inspiration samtidigt som vi ville ha en mysig dag tillsammans.”

-Utställningen ”Svarta tavlan” – om konst och lärande var suverän och gav oss mycket inspiration som vi tar med oss till nästa möte, säger Marie Liljegren som läser Reklam: art director/copywriter på Berghs.

Mer information om 48h kommer. Håll ut!

887