Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

5 Berghs Morning Routine-favoriter 2014

julrim

Året lider mot sitt slut och vi lämnar 12 inspirerande månader bakom oss och gör plats med ännu ett år fyllt av kommunikation och kreativitet. Men innan vi säger tack och hej vill vi bjuda dig på fem favoriter från årets Berghs Morning Routine. Tills vi ses igen önskar vi er en riktigt god jul och ett gott nytt år!

Skrivet av Berghs School of Communication
December 23, 2014

Vilka är framtidens talanger?

Digitaliseringens era påverkar oss alla. Konsumentens krav och beteende ändras och det gör att yrkesroller förändras. En del roller försvinner eller ersätts av tekniska lösningar men digitaliseringen öppnar också upp för helt nya yrkesgrupper och organisationsstrukturer. Denna morgon delade vi med oss av våra spaningar och berättade mer om de nya rollerna som finns. Här pratar Lotta Schibbye Fredrikson är C-CEO – kommunikativ vd på Hammer & Hanborg och Elisabeth von Sydow är Why Director samt kursansvarig för kursen PR och medierelationer.
Hur får man någon att bry sig om en dammsugare?

Få personer tänker positiva tankar om att dammsuga. Ännu färre journalister drömmer om att skriva om dammsugning. Eller? Mattias Ström från Prime berättar här om det kreativa PR-arbetet bakom lanseringen av en ny dammsugare, som nådde 60 000 000 människor och har vunnit pris internationellt.
Hur kan Content Marketing stärka ditt varumärke?
Nya konsumentbeteenden ställer nya krav på varumärkens kommunikation. Fler och fler företag förstår värdet av att skapa lojala relationer med sina kunder med hjälp av Content Marketing. En kommunikationsform som bygger på journalistikens grundpelare, innehållet ska vara relevant, intressant och sant.
Här kan du se höstens frukostseminarium där Sofia Lundberg, Planning Director på Spoon och kursansvarig för Dagkursen Content Marketing, ger smakprov på hur Content Marketing kan stärka ditt varumärke.
Att öppna upp i Ryssland med en regnbågsannons
I det nya kommunikationslandskapet har gränserna mellan köpta, egna och förtjänade kanaler blivit otydliga. I detta Berghs Morning Routine delar Jonas Lindberg Nyvang delar med sig av historien om hur en printannons blev en global PR-händelse och en av de mest delade sociala media-inläggen för varumärket Björn Borg.