Den här artikeln är inaktuell (eller gammal).  Här är Berghs aktuella kursutbud!

Action based learning online

img
Berghs Strategic Certificate går snart in på sin tredje månad. Allting sker online och programansvarig är mycket nöjd med hur starten för premiäromgången har sett ut. Senast i raden projekt har varit mot ett svenskt start up-företag som har tagit fram en telefon för barn.

Skrivet av Berghs School of Communication
November 26, 2014

Det har varit två intensiva och lärorika månader för studenterna på Berghs Strategic Certificate, förutom föreläsningar och seminarier online har de arbetat i grupp. 

Under de senaste veckorna har studenterna arbetat med det svenska start up-företaget Tinitell. De kom till en av klassens Hangouts för att briefa dem live. Efter en vecka hade fyra grupper fyra olika lösningar att presentera för Tinitell. Också detta online.

Berghs arbetar, som känt, med action based learning, även i våra online-utbildningar. Berghs Strategic Certificate fick alltså en riktig kund och en riktig pitch att arbeta med bakom sina skärmar. Samarbete låg i fokus och resultatet var häpnadsväckande.

It does not get better than this, säger programansvarig Marco Ortolani.